۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85362965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه روسی: آمریکا در جنگ علیه یمن منتظر سرنوشت جنگ الجزایر و ویتنام باشد

تهران- ایرنا- در پی تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن، یک کارشناس از احتمال تبدیل سرنوشت آمریکا در این جنگ به وضعیتی شبیه به جنگ ویتنام و حتی الجزایر در دوران استعمار فرانسه خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از ۱۰ روز بمباران مداوم یمن از سوی آمریکا و انگلیس که همچنان نتوانسته مانع حملات نیروهای این کشور عربی به کشتی‌ها در دریای سرخ شود، دولت جو بایدن در حال پیشبرد طرحی برای گسترش درگیری و یک کارزار نظامی مستمر است.

براساس گزارش‌ها، این کارزار که هنوز از سوی کنگره آمریکا مجوز نگرفته است، توسط دولت بایدن و در واکنش به حمله نیروهای یمن به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل مطرح شده است.

یمن در پی آغاز جنگ در غزه، از اسرائیل خواست حملات خود به این باریکه را متوقف کند. در نهایت و با بی‌اعتنایی تل‌آویو به این هشدارها، یمن حملات خود به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را آغاز کرد.

«لیث معروف» خبرنگار شناخته شده مستقر در لبنان در همین زمینه به اسپوتنیک گفت: این جنگ ممکن است بدتر از جنگ ویتنام باشد و وضعیت یمن را هم در نهایت شبیه الجزایر خواهد کرد.

وی تشریح کرد: الجزایر که آخرین کشور تحت سلطه فرانسه در دوران استعمار این کشور اروپایی بود، در نهایت با ۶ میلیون کشته، سبب پایان دیدگاه نظام سلطه فرانسه شد. اما فلسطین امروز باید بهای انسانی بالاتری نسبت به الجزایر بدهد، زیرا اسرائیل سنگ بنای امپریالیسم آمریکاست.

به عقیده این خبرنگار برنده جوایز گوناگون، احمقانه است اگر فکر کنیم آمریکا نظام سلطه خود را به بهایی ارزان‌تر از جان ۶ میلیون نفر انسان کنار خواهد گذاشت.

معروف در ادامه اضافه کرد: غرب اگر به نیروهای یمنی برای هدف گرفتن کشتی‌های اسرائیلی اجازه می‌داد، هزینه کمتری می‌پرداخت، زیرا کشتی‌های کشورهای دیگر در حال اضافه کردن برچسب «بی‌ارتباط به اسرائیل و آمریکا» بودند. اما وفاداری غرب به اسرائیل و صهیونیسم مانع این امر است.

وی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های امروز میان بایدن و دونالد ترامپ، شاهدیم که هر یک از آنها در تلاش برای اثبات وفاداری بیشتر به صهیونیسم هستند.

این خبرنگار سرانجام هشدار داد: در نهایت این سربازان آمریکایی هستند که قربانی تصمیم رهبران خود برای وفاداری به صهیونیسم می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha