رسانه ها رسالت و نقش بزرگی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند

ایلام - ایرنا- دادستان ایلام با اشاره به اینکه انتخابات با مردم‌سالاری دینی ارتباط تنگاتنگی دارد، گفت: رسانه ها و خبرنگاران وظیفه و رسالت بسیار بزرگی در راستای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و تبیین انتخاب اصلاح دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "عبدالوهاب بخشنده" روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: دادستانی استان ارتباط تنگاتنگی با ستاد انتخابات دارد و به طور قطع موارد تخلفات انتخاباتی را با جدیت پیگیری می کند.

دادستان ایلام با تاکید بر اینکه دیدگاه دادستانی نسبت به اصحاب رسانه و مطبوعات استان همواره دیدگاه حمایتی و تعاملی بوده است، یادآور شد: در حوزه انتخابات گروه‌هایی تشکیل می‌شود که باید مدیران این گروه‌ها نظارت لازم را بر اعضای گروه‌ها در راستای اظهار نظرهای خلاف واقع داشته باشند.

بخشنده با بیان اینکه امروز ما در یک شرایط جنگ اقتصادی هستیم، افزود: از برکت حرم مطهر امام حسین(ع) و خون شهدا امروز ایلام‌ محل تردد زوار عتبات عالیات است و زیرساخت های استان به نسبت گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

دادستان ایلام تصریح کرد: مرکز استان به عنوان عامل برخورد با فساد و جرم، به وظایف خود مطابق قانون عمل می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه مقابله با رباخواری ۱۳ پرونده تشکیل شده است، گفت: پیگیری های دادستانی در حوزه مقابله با فساد قاطعانه خواهد بود و در این حوزه تا کنون در مجموعه قضایی پنج فرد کارچاق کن شناسایی شده و پرونده های در این زمینه تشکیل شده است.

دادستان مرکز استان ایلام با اشاره به اینکه پرونده های مربوط به مجتمع های مسکونی پارسا و عباس زاده تشکیل شده است، تصریح کرد: این افراد در حال حاضر در زندان به سر می برند و اقداماتی در حوزه شناسایی اموال آنها تشکیل شده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده مهر امید با یک هزار شاکی اشاره کرد و گفت: به این پرونده ها به طور جد رسیدگی می شود.

دادستان ایلام ابراز کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، اطلاعات پرونده‌های قضایی را نمی‌توان حتی از طریق از طریق ضابطان قضایی منتشر کرد بلکه باید با دستور قضایی باشد.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، تصریح کرد: با وجود مرز طولانی ایلام با کشور عراق، این استان یکی از مرزهای با امنیت پایدار در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha