مخالفت دانشجویان آمریکایی با موضع نمایندگان کنگره و سنا در مورد نسل‌کشی در غزه

تهران-ایرنا- همزمان با نخستین مناظره تلویزیونی چهار نامزد کرسی کالیفرنیای جنوبی در سنای آمریکا، صدها دانشجوی آمریکایی در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، ‌تجمع کرده و خواستار آتش‌بس فوری در این باریکه شدند.

به گزارش ایرنا از نشریه آمریکایی "پولیتیکو"، ‌دانشجویان آمریکایی، از جمله بسیاری از دانشجویان یهودی دیروز در اعتراض به تداوم جنگ در غزه و افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی در آن، ‌خارج از سالن بووارد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC)‌ تجمع کردند.

این دسته از معترضان تابلوهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود: "رای‌دهندگان شما این را می‌خواهند: آتش‌بس"، "یهودیان مخالف نسل‌کشی هستند".

براساس این گزارش، آنها برگزاری تجمع خود درست زمانی که نامزدهای اصلی کالیفرنیای جنوبی برای رسیدن به کرسی مجلس سنای ایالات متحده در حال مناظره تلویزیونی هستند، را قابل تامل دانسته و گفتند که هدفشان این است تا به مقامات آمر یکایی بگوبند بین عقاید رأی‌دهندگان در مورد نسل‌کشی در غزه و مواضع نمایندگان منتخب آنها اختلاف عمیقی وجود دارد.

در حالی که تظاهرات حامیان فلسطین ادامه داشت، نمایندگان باربارا لی، کیتی پورتر و آدام شیف، و استیو گاروی نامزدهای جمهوری‌خواه در صحنه مناظره حضور داشتند و در مورد بزرگ‌ترین مسائلی که رای‌دهندگان کالیفرنیا در انتخابات آتی با آن مواجه هستند، بحث می‌کردند. موضوع آتش‌بس احتمالی در غزه یکی از موضوعات بحث انگیزی بود که این نامزدها در مورد آن به تبادل نظر پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha