تجهیز کتابخانه های لرستان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب پیشرفت کشور می‌شود بنابراین تجهیز کتابخانه های استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی روز سه شنبه در دیدار با مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و دینی می‌باشد که نمود آن در کتاب و مطالعه است.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته گام های خوبی در خصوص کتابخوانی برداشته شده است اما باید برای رسیدن به قله و نقطه آرمانی تلاش کرد.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: برخی از کتابخانه های لرستان فرسوده شده بود و قدم های خوبی در این راستا برداشته شده است اما هنوز هم برخی شهروندان از جمله مناطق محروم به کتابخانه و تجهیز آن نیازمند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم به کتاب در مدارس حوزه علمیه لرستان، با محدودیت هایی روبرو هستیم که رفع این مشکل ضروری است همچنین عقب ماندگی شهرستان های استان در حوزه کتابخانه ای باید در دولت انقلابی برطرف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان سرانه مطالعه بالا موجب پیشرفت می‌شود کشورهای مختلف در این حوزه برنامه های مختلفی را انجام و کتابخوانی را گسترش داده اند.

وی تصریح کرد: اهمیت و توجه به فضای مطالعه و کتابخوانی بیش از گذشته ضروری است چراکه پیشرفت در همه عرصه ها نیازمند اجرای برنامه‌های زیربنایی در حوزه کتاب می باشد.

دیدار با استاندار لرستان، نشست با کتابداران، نشست خبری با اصحاب رسانه و بازدید از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از برنامه‌های سفر یک روزه مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha