۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85363051
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۱۳ کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه برق فرسوده گیلان شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۱۳ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی این استان جایگزین شبکه سیمی فرسوده شد.

محمدتقی مهدی‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای نصب این میزان کابل خودنگهدار حدود ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است ضمن آنکه این پروژه و تبدیل شبکه سیمی فرسوده همچنان در استان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال حدود ۱۳۸ کیلومتر شبکه جدید کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۹۶۰ میلیارد ریال در گیلان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در گیلان بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف وجود ارد، عنوان کرد: هنوز حدود ۱۱ هزار کیلومتر از شبکه‌های برق استان سیمی است.

وی گفت: یکی از معضلات اساسی این استان موضوع فرسودگی شبکه و انباشت این فرسودگی طی سالیان اخیر است.

وی بیان کرد: از مزایای اصلی استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستایی و کاهش میزان استفاده‌های غیرمجاز از برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: استان به دلیل شرایط جوی و مواجهه با بحران های طبیعی همانند بارش‌های برف سنگین، رطوبت و شرجی بودن هوا، تندباد و طوفان‌های فصلی ایجاب می‌کند که شبکه‌های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف، نوسازی و مقاوم سازی شود.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین اولویت برای احداث کابل خودنگهدار، مناطق کمتر برخوردار و همچنین مناطق دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت‌رسانی برخوردار شوند.

توزیع برق گیلان در کل استان نزدیک به ۳۱ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و حدود ۲۴ هزار دستگاه ترانسفورماتور برق و بیش از یک میلیون و ۵۵۵ هزار مشترک دارد که حدود ۷۸ درصد آنها خانگی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha