۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85363061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار بوشهر اهداف سفرهای کاروان خدمت استان را اعلام کرد

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: در سفرهای کاروان خدمت به شهرستان‌های این استان، چهار هدف بازدید از طرح‌های عمرانی، دیدار با نخبگان، برپایی میز خدمت و دیدارهای مردمی و برگزاری نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان به طور ویژه دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز سه‌‍شنبه در حاشیه بازدید کاروان خدمت مدیران استان بوشهر از شهرستان دیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفرها موانع احتمالی در مسیر اجرایی طرح ها برطرف شود.

وی بیان کرد: همچنین میز خدمت و دیدارهای مردمی شهرستان نیز در مصلی نماز جمعه برپا می‌شود تا مشکلات حل نشده در ادارات شهرستان با حضور مدیران استانی برطرف شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: دیدار هم اندیشی با نخبگان از دیگر هدف سفر به شهرستان‌های استان بوشهر است که این برنامه با حضور دستیار مردمی سازی دولت در استان برگزار می‌‎شود.

محمدی زاده یادآور شد: از دیگر اهداف سفرهای کاروان خدمت به شهرستان‌های این استان، برگزاری مشترک نشست شورای اداری استان و شهرستان است تا مهم ترین طرح‌های عمرانی مورد بررسی قرار گیرد و برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه توسعه و پیشرفت عمرانی و اقتصادی انجام شود.

وی افزود: در شهرستان دیر طرح‌های عمرانی زیادی در دست احداث است و به تعبیری شهرستان تبدیل به کارگاه عمرانی شده است.

محمدی زاده ادامه داد: بخشی از این طرح‌ها امروز مورد بازدید قرار می‌گیرد که مهم‌ترین آن در حوزه راه جاده وفاق حدفاصل دیر – کنگان است که این طرح مسیر ۲۴ کیلومتری شهرهای یاد شده را به هشت کیلومتر کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد: این محور با قرارگیری در مسیر ساحلی جاذبه‌های زیادی داشته و می‌تواند به تقویت ظرفیت گردشگری منطقه کمک کند.

محمدی زاده ادامه داد: در حاشیه جاده "وفاق" طرح آب شیرین‌کن بنک نیز در دست احداث است.

وی یادآور شد: پیش بینی شده بیمارستان جدید کنگان نیز در حاشیه جاده "وفاق" احداث شود تا دسترسی مردم دیر نیز به این مرکز درمانی راحت باشد.

محمدی زاده ادامه داد: از هشت ماه پیش نیز عملیات اجرایی آب شیرین کن سه هزار و ۷۵۰ مترمکعبی بندر دیر با یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده که اکنون کارگاه در حال تجهیز و تجهیزات خارجی آن نیز خریداری شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار طرح قول داده تا آب شیرین کن دیر تا انتهای تابستان سال آینده به بهره برداری برسد که تحقق این مهم آب آشامیدنی ۱۲ هزار نفر را تامین خواهد کرد.

استاندار بوشهر گفت: مرکز در دست احداث آموزش فنی و حرفه ای دیر نیز متشکل از چهار کارگاه مهم در حوزه رشته‌های ناوبری، موتورهای دریایی، برق و الکترونیک و حوزه‌های فنی و حرفه‌ای بانوان (صنایع دستی دریایی) است که پیش بینی شده تا در دهه فجر به بهره برداری برسد.

محمدی زاده افزود: با توجه به قرار گرفتن آموزشگاه فنی وحرفه ای دیر تمهیداتی در حال انجام است تا دوره های نظری در دانشگاه آزاد و عملی در آموزشگاه فنی و حرفه ای ارائه شود.

وی عنوان کرد: ۱۶۰ هکتار زمین در محدوده جاده وفاق قرار دارد که تلاش داریم این محدوده به شهر دیر الحاق شود.

محمدی زاده بیان کرد: هلدینگ خلیج فارس مربوط به صندوق‌های بازنشستگی نفت و تامین اجتماعی درخواست کرده تا در محدوده ۱۶۰ هکتاری شهرکی مسکونی احداث کند که این موضوع اکنون در دست بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha