روایت سی‌ان‌ان از پیشنهاد رژیم صهیونیستی در مورد خروج رهبران حماس از غزه

تهران-ایرنا- شبکه خبری سی ان ان نوشت، رئیس اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که رهبران ارشد حماس به‌عنوان بخشی از توافق گسترده‌تر آتش‌بس از غزه خارج شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سی ان ان به نقل از دو نفر از مقامات آگاه از مذاکرات بین‌المللی جاری ضمن اعلام این خبر نوشت: این پیشنهاد غیرعادی که قبلا گزارشی درباره آن منتشر نشده بود در حالی مطرح شد که رژیم اسرائیل با مشکلاتی در دستیابی به اهداف بیان شده خود برای نابودی کامل حماس دست و پنجه نرم می‌کند.

به‌رغم آن‌که نزدیک به چهار ماه از جنگ غزه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی نتوانسته این منطقه را تصرف کرده یا یکی از رهبران ارشد حماس در غزه را نابود کند و بر اساس ارزیابی‌های خود این رژیم به حدود ۷۰ درصد از نیروهای حماس آسیبی وارد نشده است.

به نوشته سی ان ان، بعید است رهبران حماس پیشنهاد اخیر رژیم صهیونیستی را بپذیرند. به گفته یکی از افراد آگاه از مذاکرات، این پیشنهاد به‌عنوان بخشی از مذاکرات آتش‌بس دستکم دو بار در هفته‌های اخیر، اولین بار در ورشو و از سوی دیوید بارنئا رئیس فعلی موساد و یک بار در این ماه در دوحه قطر از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مورد بحث قرار گرفته است.

مقامات آمریکایی و بین‌المللی آگاه از مذاکرات گفته‌اند که مذاکرات اخیر رژیم اسرائیل و حماس امیدوارکننده بوده اما به نظر نمی‌رسد چنین توافقی قریب الوقوع باشد.

پیشنهاد خروج رهبران حماس از غزه در ماه دسامبر در ورشو توسط بارنئا، مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، و هنگام ملاقات با بیل برنز، رئیس سیا، و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر مطرح شد. این مقام آگاه از گفت وگوهای این دیدارها گفت که بلینکن در اوایل ماه جاری در پایتخت قطر، دوباره این پیشنهاد را مطرح کرد.

به رغم ادعای رژیم صهیونیستی درباره این پیشنهاد جدید، این رژیم خواسته خود برای تداوم گرفتن رهبران حماس بعد از پایان جنگ غزه را پنهان نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha