۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبر: 85363303
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پدران شهدا / بابا جان سلام

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبر: 85363303
پدران شهدا / بابا جان سلام

شمیرانات -  ایرنا - پدران شهدا، اسوه‌های ایثار و نمونه‌های برتر استقامت و فداکاری و الگوی معنویت و صداقت هستند که در راه رضای معبود از بهترین سرمایه‌های خود گذشتند ، در آستانه روز پدر به رسم ادب از زبان فرزندان شهید این بزرگ مردان می گوییم بابا جان سلام .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در آستانه سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فخر عالم امکان برنامه مراسم‌ تجلیل از پدران شهدا در آستان مقدس امامزاده صالح تجریش روز سه شنبه با حضور جمعی از پدران شهدا جانبازان و خانواده ایثارگران و مسئولان شمیرانات برگزار گردید .

پدران شهدا، اسوه‌های ایثار و نمونه‌های برتر استقامت و فداکاری و الگوی معنویت و صداقت هستند که در راه رضای معبود از بهترین سرمایه‌های خود گذشتند و فرزندان خود را در راه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کردند.

آرام آرام روز پدر و فرخنده میلاد امیرالمومنین علی(ع) فرا می‌رسد و به رسم هرساله، فرزندان برای دست بوسی به محضر پدر می‌روند اما در این میان پدرانی هستند که به جز یک پلاک و وصیت‌نامه و یک سنگ قبر، هیچ نشانی از فرزند خود ندارند.

تاکنون هرآنچه گفته شد، در مورد صبر مادران شهدا بود و کمتر کسی از پدران آنها برایمان گفته است؛ پدران شهید، مظهری از عشق، ایثار و استقامت هستند، پدرانی که سال‌هاست نبود فرزندان خود را تحمل می‌کنند.

وقتی با این پدران سخن می‌گوییم، آرامش خاصی در چهره آنها پیداست و شاید چندین سال از شهادت فرزندانشان سپری می‌شود اما هنوز وقتی نام آنها به میان می‌آید، اشک در چشمانشان جمع می‌شود و با صدایی لرزان می‌گویند؛ جگر گوشه‌ام بود، رفت و دیگر برنگشت..

این افراد شاید فرزندان دیگری هم داشته باشند اما فرزندان شهید خود را جور دیگری می‌دانند البته وقتی از گذشته‌ی خود سخن می‌گویند آشکار می‌شود که پسران آنها مانند خودشان بوده و نمونه‌ی بارز ضرب‌المثل «پسر کو ندارد نشان از پدر» کاملا به چشم می‌خورد.

محسن پور رئیس بنیاد شهید منطقه یک با اشاره به برنامه تجلیل از پدران معظم شهدا در آستان مقدس امامزاده صالح تجریش گفت : برنامه با نام بابا جان سلام در آستانه روز میلاد مولی الموحدین حضرت امیر المومنین علی ع با حضور جمعی از پدران شهدا و جانبازان و خانواده معظم شهیدان سرافراز برگزار شد .

پدر شهید سعید مهدوی گفت : ما پدران شهدا از اینکه فرزندان خود را در راه اسلام، انقلاب و ایران فدا کردیم مفتخر هستیم که از امتحان الهی سربلند بیرون آمدیم.

پدران شهدا در این مراسم روحانی از پدر بعنوان رکن اصلی خانواده یاد کردند که نامگذاری روز پدر در سالروز ولادت حیدر کرار حضرت علی ع را بهترین نام برای تجلیل از پدران خواندند .

فرزند شهید رودکی بعنوان معاون اجتماعی منطقه یک شهرداری تهران در این مراسم گفت : آئین نکوداشت پدران شهدا نشان از وظیفه تمام‌نهادها از جمله شهرداری تهران بوده و امروز در تلاش هستیم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم .

خانم دکتر محمود زاده رئیس شبکه بهداشت شمیرانات گفت : پویش سلامت در تمام مراکز بهداشتی و خانه سلامت در حال انجام است و امروز هم پدران و خانواده شهدا در این مراسم در پویش سلامت شرکت کردند .
این مراسم با اقامه نماز جماعت و مولودی خوانی مداحان اهل بیت و زیارت مرقد مطهر آغاز و با تجلیل از پدران شهدا برگزار شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha