۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85363390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایانه‌های فروش کالابرگ الکترونیکی در هزار فروشگاه زنجان فعال شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاکنون پایانه‌های فروش کالابرگ الکترونیکی در بیش از هزار فروشگاه خُرد و ۱۳۴ شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح استان فعال شده است.

طیب جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی کلیه خانوارهای دهکهای اول تا سوم به همراه خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شده اند.

جعفری افزود: در این طرح، یارانه افراد حداقل به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به صورت اعتبار افزایش یافته است و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورمی، اقلام سبد این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت به طوری که قیمت سبد مبنا تا پایان سال برای خانوار ثابت بماند.

وی ادامه داد: استفاده از این طرح کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت استفاده حداقل ۲ میلیون ریالی از یارانه چهار میلیون ریالی خود برای خرید کالابرگ است که پس از خرید ۲ میلیون ریالی امکان استفاده یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی واریزی جدید برای آنها فراهم می شود.

جعفری گفت: به موجب این طرح اعتبار کالابرگ برای همه یارانه بگیران از یک ماه قبل واریز می شود اما برای سه دهک اول تا سوم و خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر اعتبار موجود یعنی چهار میلیون ریال، ۳۰ درصد اعتبار اضافی به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال نیز واریز می شود.

این مسوول افزود:در صورت افزایش احتمالی قیمت سبد مبنا نیز مبلغ یارانه بدون سقف افزایش می یابد به طوری که پرداختی خانوار ثابت بماند.

وی افزود: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه ۲.۵ کیلویی، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می توانند برای اطلاع از فروشگاههای متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# را شماره گیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha