قربانیان تصادفات جاده‌ای خراسان‌شمالی ۲۶ درصد افزایش یافت 

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۱۹۳ نفر در تصادفات جاده ای استان طی ۹ ماهه امسال جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وقوع یکهزار و ۵۴۲ حادثه منجر به جرح در جاده های استان در این مدت منجر به مصدومیت یکهزار و ۹۸۰ نفر شد که شمار مجروحان این سوانح نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش دارد.

وی افزود: سه هزار و ۴۱۷ فقره تصادف در ۹ ماهه امسال در جاده های استان گزارش شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش دارد .

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: برخورد با وسیله نقلیه ۴۶ درصد و واژگونی ها ۳۲ درصد از حادثه های جاده ای استان را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ اسپیدکار گفت: رانندگان خودرو ۳۳ درصد، سرنشینان خودرو ۴۰ درصد، عابران پیاده هشت درصد، راکب موتور سیکلت ۱۷ درصد و ترک نشین موتور سیکلت ۲ درصد از قربانیان حادثه های جاده ای استان را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: شمار تخلفات انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه، تصادفات موتور سیکلت و واژگونی ها در خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است.

سرهنگ اسپیدکار با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تصادفات جاده ای در محور بجنورد-جنگل گلستان گزارش می شود، گفت: طول محور بجنورد-چمن بید یک درصد از طول کل راه های استان است اما یک سوم فوتی ها در این محور ثبت شده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: شمار ورود و خروج وسایل نقلیه به استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه چهار درصد افزایش دارد و در این مدت ورود بیش از هشت میلیون و ۳۷۶ هزار دستگاه خودرو و خروج بیش از هشت میلیون و ۴۰۸ دستگاه وسیله نقلیه در استان ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حد فاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی قرار دارد و سالانه ۲۰ میلیون مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha