استاد دانشگاه:حضور مردم در پای صندوق‌های رای از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است

شهرکرد – ایرنا – محقق و پژوهشگر علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای یکی از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی است.

مجتبی نوروزی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از سوی نظام سلطه در معرض تهدید قرار دارد، افزود: هر چقدر مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای افزایش یابد مولفه قدرت این نظام نیز بیشتر جلوه می‌کند.

وی اظهار داشت: جغرافیا و شرایط ژئوپلتیکی و استراتژیکی ایران موجب شده این کشور همواره از طرف قدرت‌های جهانی و گروه‌های تروریستی مورد طمع قرار گیرد.

به گفته نوروزی، این قدرت‌ها و گروه‌های تروریستی معتقدند تسلط بر ایران تسلط بر خاورمیانه و جهان است؛ پس حضور مردم در پای صندوق‌های رای افزون بر حفظ منافع ملی و دفع تهدیدهای دشمن یک موج قوی حمایتی از ایران را به جهان به ویژه به استعمارگران و استثمارگرانی که چشم طمع به این آب و خاک دارند مخابره می‌کند.

تشدید تحریم‌ها در اثر کاهش مشارکت در انتخابات

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: دشمن هر جا احساس کند فاصله بین مردم و دولت (حاکمیت) افزایش یافته، فشار تحریمی خود را علیه کشور افزایش می‌دهد بنابراین حضور و مشارکت مردم در عرصه انتخابات به طور حتم خنثی‌کننده اثرات تحریمی دشمن است.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن متوجه مردم‌پایه بودن نظام محاسباتی جمهوری اسلامی ایران شده است، اضافه کرد: دشمن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی انواع و اقسام فشار بر جمهوری اسلامی را تجربه کرده و بر این تصور است اگر مردم را از نظام جدا کند آن وقت کار این نظام به پایان می‌رسد در حالی که دشمن همیشه از حضور مردم در عرصه های مختلف ناامید شده است.

نوروزی اضافه کرد: دشمن در تلاش است با فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت، نه تنها انقلاب اسلامی را از بین ببرد بلکه اساس ایران را دچار تجزیه و منابع و منافع نامشروع خود را برداشت کند.

امیدآفرینی از نکته‌های کانونی ایجاد انگیزه

وی با تاکید بر ضرورت تبیین اهمیت انتخابات گفت: امید آفرینی از نکته‌های کانونی ایجاد انگیزه برای ارتقای مشارکت مردم در عرصه انتخابات است.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد معتقد است: ناامیدی از بهبود اوضاع خطی است که دشمن سال‌ها آن را دنبال کرده و در تلاش برای القای ناتوانی جمهوری اسلامی در خصوص بهبود بخشیدن اوضاع به ویژه شرایط اقتصادی است.

وی ادامه داد: با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و موانع، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در ۴۵ سال گذشته در حوزه زیرساختی، توسعه علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است هر چند تا رسیدن به ایده‌آل‌ها فاصله وجود دارد.

نوروزی با تاکید بر اینکه آمار و ارقام امید آفرین را باید به گوش مردم رساند، گفت: وظیفه همه جهادگران عرصه تبیین در این شرایط حساس بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته است.

وی تاکید کرد: شرکت نکردن مردم در عرصه انتخابات به طور حتم وضعیت را بهبود نخواهد بخشید بلکه اوضاع را بحرانی‌تر می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: جوان امروز باید بداند که دشمن به دنبال این است که با سلب سواد رسانه‌ای از او، تصور آن‌ها را نسبت به کشور تغییر دهد.

وی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی مردم رکن، اساس و بنیان کار هستند تاکید کرد: رای و نظر مردم در ایران اسلامی به عنوان یک کشور دموکراتیک مهم به شمار می‌رود چون این خواست مردم است که سیاست‌ها، راهبردها و استراتژی‌ها را تعیین می‌کند.

نورزوی گفت: بنابراین حضور مردم در پای صندوق‌های رای مردم سالار بودن نظام جمهوری اسلامی را اثبات می‌کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha