۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۰۳
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85363753
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ثبت نام کشت قراردادی در لرستان تمدید شد

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۰۳
کد خبر: 85363753
ثبت نام کشت قراردادی در لرستان تمدید شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: در راستای ایجاد فرصت بیشتر برای مشارکت کشاورزان این استان در کشت قراردادی مهلت ثبت نام در سامانه این طرح تا ۱۵ بهمن ماه جاری تمدید شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی تعاون روستایی لرستان غلامعلی فتحی روز سه شنبه بیان کرد: طبق اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، ثبت نام در سامانه کشت قراردادی تا روز ۱۵ بهمن ماه تمدید شده است و با توجه به فرصت ایجاد شده امید است که در این زمینه فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: کشت قراردادی یکی از اولویت های کاری این فصل تعاون روستایی بوده است و خوشبختانه طی ماه گذشته، شاهد عملکرد مثبتی از سوی همکاران خود جهت توسعه این فعالیت بوده ایم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستانهای ازنا، رومشکان، کوهدشت و دورود به ترتیب به عنوان شهرستان های پیشتاز در عقد قرارداد هستند.

فتحی عنوان کرد: کشت قراردادی شامل مزایای مناسبی برای کشاورزان از جمله اطمینان در موضوع تخفیف ۲۰درصد بیمه محصولات است و کشاورزان می توانند به ازای هر تن گندم تحویلی به مراکز خرید تعاون روستایی ۱۵۰ هزار تومان دریافتی داشته باشند.

وی گفت: کشاورزان می توانند برای انعقاد قرارداد به ادارات تعاون روستایی شهرستان ها و یا شرکت های تحت پوشش مراجعه نمایند و یا از طریق نرم افزار جامع کشت قراردادی به آدرس اینترنتی https://farm.mcinext.com/auth/onboarding و انتخاب گزینه سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان مجری طرح اقدام نمایند.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: براساس آخرین آمار هشت هزار و ۲۲۳ هکتار کشت قراردادی برای سه محصول گندم، جو و کلزا توسط این سازمان در استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: ۶ هزار و ۵۰۸ هکتار از این مقدار گندم، ۱۴۴ هکتار کلزا و یک هزار و ۶۴۰ هکتار نیز جو می باشد.

وی افزود: کشاورزان شهرستان ازنا با ثبت ۲ هزار و ۵۴۸ هکتار و ۲۱۸ قرارداد در پیوستن به این طرح پیشرو بوده اند پس از آن شهرستان رومشکان با ثبت ۲ هزار هکتار و ۴۲۰ قرارداد در جایگاه دوم و کوهدشت نیز با یک هزار و ۵۷ هکتار و ۱۶۷ قرارداد در جایگاه سوم قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha