استانداردسازی از برنامه های محوری دولت در حوزه سینما است

کرمان-ایرنا- رییس سازمان سینمایی کشور گفت: درحوزه تولید محتوا،سالم‌سازی و استانداردسازی از بحث های مهم دولت در حوزه سینما است .

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه سینما اطلس بم اظهارداشت: دولت مردمی آیت‌الله رییسی حداقل در حوزه توسعه زیرساخت ها به اذعان اهالی رسانه ، مردم و مسوولان نسبت به خیلی از محتوا و بحث های دیگر در سینما موفق تر عمل کرده است .

وی بیان کرد: زمانی که ریاست سازمان سینمایی را تحویل گرفتم ۵۷۰ سالن در سراسر کشور داشتیم و مقرر شده تا پایان دولت ، تعداد سالن ها به یک هزار سالن برسد یعنی ۴۳۰ سالن دیگر به ظرفیت زیرساخت فرهنگی کشور اضافه خواهد شد.
او ادامه داد: بعد از گذشت ۲ سال ، ۱۶۰ هزار صندلی به ظرفیت سینمایی کشور اضافه شد که ۱۱۰ هزار آن ها مربوط به به استان ها و شهرستان های کشور است .
رییس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: بالغ بر ۲۵۰ سالن تاکنون افتتاح شده و تجهیز دفاتر سینماها نیز اعمال می‌شود .

سالم سازی و استانداردسازی از برنامه های محوری دولت در حوزه سینما است


خزاعی با اشاره به تنوع ژانرها برای تمام سلایق در جشنواره فجر امسال توضیح داد: در جشنواره فجر امسال شاهد آثار زیادی در حوزه دفاع مقدس، اجتماعی، دینی، سینمای خانواده و کودک خواهیم بود.
وی گفت: مردم استقبال خوبی از سالن های سینما کردند و علی‌رغم تصور اینکه فکر می‌کردند سینما ورشکسته خواهد شد اما شاهد جان گرفتن سینما هستید.
رییس سازمان سینمایی کشور افزود: استقبال مردم از سینماها بعد از ایام کرونا و نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه، بی‌سابقه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه جشنواره فیلم فجر، تلاش خواهیم کرد تا فیلم احمد که درخصوص زلزله بم و گوشه ای از تلاش های مردم برای بازسازی این شهر ضبط شده ، در سینمای بم نیز به نمایش درآید.

به گزارش ایرنا، قبل از وقوع زلزله سال ۸۲ ، ۲ سینما در این شهر وجود داشت که بر اثر این حادثه کاملا تخریب شدند که با گذشت ۲ دهه باغ شهر جهانی بم صاحب یک سینما با کمک بخش خصوصی و با ظرفیت ۲۰۰ نفر افتتاح شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha