۴ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85363963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحولات انتخاباتی پاکستان؛ تصمیم دولت برای استقرار ۲۷۰ هزار نظامی

اسلام‌آباد - ایرنا - افزایش نگرانی‌ها در پاکستان نسبت به افزایش تهدیدات امنیتی در آستانه انتخابات عمومی به ویژه تداوم حملات به نامزدهای انتخاباتی، اسلام‌آباد را به اتخاذ تصمیمی مبنی بر استقرار بیش از ۲۷۰ هزار نظامی برای تامین امنیت در ایام انتخابات واداشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، کابینه دولت این کشور در تازه‌ترین جلسه خود طرح حضور ارتش برای تامین امنیت انتخابات آتی را تصویب کرد و بدین ترتیب نیروهای ارتش و یگان واکنش سریع روز ۱۹ بهمن (۸ فوریه) همزمان با برگزاری انتخابات در شهرهای مختلف پاکستان مستقر خواهند شد.

به گفته منابع خبری پاکستان، بیش از ۲۷۰ هزار نظامی در کنار نیروهای تکاور و مرزبانی مامور حفاظت از محل برگزاری انتخابات، رفت و آمد مسوولان کمیسیون انتخابات به ویژه نظارت بر نظم عمومی در شهرها و مناطق حساس برای جلوگیری از هرگونه رخدادهای ناگوار شدند.

این درحالی است که ۲ هفته تا زمان برگزاری انتخابات عمومی پاکستان مانده و تهدیدات فزاینده امنیتی به ویژه تداوم حملات مسلحانه به نامزدهای انتخاباتی در مناطق مختلف این کشور به نگرانی جدی دولت تبدیل شده است.

یکشنبه گذشته ۳ نفر از نامزدهای انتخاباتی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان پاکستان از سوء قصد توسط مهاجمان ناشناس جان سالم بدر بردند.

بیستم دیماه امسال ۲ نامزد انتخاباتی به ترتیب در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان درپی حمله شبه نظامیان کشته و زخمی شدند. یک روز بعد از آن یکی از مسوول حزب عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان در شمال غرب این کشور کشته شد.

ناظران سیاسی در پاکستان نسبت به تشدید خشونت‌ها به ویژه در روز برگزاری انتخابات حتی احتمال درگیری‌های خونین میان هواداران احزاب ابراز نگرانی کرده‌اند.

حملات مسلحانه علیه چهره‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی در پاکستان درحالی شدت گرفته که این کشور تا ۱۸ روز دیگر شاهد برگزاری انتخابات عمومی خواهد بود، روندی که تهدیدهای فزاینده تروریستی بر آن سایه افکنده است. طی هفته‌های اخیر حمله عناصر تروریستی به نیروهای امنیتی در ایالت خشونت زده خیبرپختونخوا نیز افزایش یافته است. برخی از رهبران حزبی پاکستان نیز خواستار تعویق در زمان برگزاری انتخابات به دلیل شرایط نامساعد امنیتی در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان هستند.

انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این انتخابات رای‌گیری برای مجلس ملی و ۴ مجلس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha