چهار هزار و ۶۸۵ نیکوکار جدید در خراسان‌شمالی حامی ایتام شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۶۸۵ نفر در سال جاری به جمع حامیان ایتام و محسنین استان پیوستند.  

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده اند.

وی افزود: اینک سه هزار و ۲۸۹ فرزند یتیم زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند که توسط کمیته امداد و خیران حمایت خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: تنها ۱۲ یتیم جدید که زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار گرفته اند اینک حامی ندارند و مابقی ایتام دارای حامی هستند.

وی افزود: علاوه بر یتیمان این استان چهار هزار و ۷۹۵ نفر کودک و نوجوان نیز در طرح فرزند محسنین زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار گرفته اند که این افراد نیز دارای حامی خیر هستند.

الهی راد با بیان اینکه در مجموع هشت هزار و ۸۴ کودک در طرح اکرام ایتام و محسنین مورد حمایت خیران قرار دارند تصریح کرد: سرانه کمک هر یتیم از سوی خیران استان ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است که این سرانه در سال گذشته هشت میلیون ریال بود.

وی تعداد حامیان کودکان و نوجوانان این استان را ۳۵ هزار و ۶۷۷ نفر عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد ۱۲۷ نفر حامی ایرانی خارج از کشور هستند که از ۲۲ کشور کمک های خود را برای یتیمان این استان واریز می کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: حامیان در ۲ طرح اکرام ایتام و محسنین امسال ۷۵ میلیارد ریال کمک نقدی داشتند که میزان کمک ها نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد یافت.

وی گفت: بر اساس کمکی که حامی انجام می دهد هر یتیم ممکن است یک یا چند حامی داشته باشد و یا هر حامی چند یتیم را پوشش دهد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی؛ حامیان کمک‌های خود را مستقیم به حساب یتیم زیر پوشش خود واریز می کنند.

به گزارش ایرنا، نیکوکاران این استان در ۹ ماه سال جاری در مجموع در سرفصل های مختلف ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی و نیازمندان کمک کردند.

۵۲ هزار و ۵۸۱ خانوار با جمعیت حدود ۱۰۵ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha