سه مرکز سلامت روانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بهره برداری می‌رسد

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از راه‌اندازی سه مرکز سلامت روانی، اجتماعی جامعه نگر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.

مهدی زنگنه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مراکز سراج زیر پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه زاهدان در حال توسعه است، اظهارکرد: این مراکز بمنظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت روانی، اجتماعی به افراد نیازمند و بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر یک مرکز فعال سراج در شهرستان زاهدان در حال فعالیت هست و سه مرکز دیگر نیز در خاش، سراوان و زاهدان در حال راه اندازی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: از جمله خدمات مورد توجه در این مرکز ویزیت رایگان روانپزشک بیماران ارجاعی، مشاوره‌های تخصصی و بالینی توسط روانشناس، انجام امور مددکاری بیماران زیر پوشش و خانواده شان و همچنین ویزیت در منزل بیمارانی که قادر نیستند به صورت حضوری مراجعه کنند توسط پزشک مرکز است.

وی تصریح کرد: بمنظور شناسایی ظرفیت های موجود و بهره مندی بیشتر افراد از خدمات مربوطه، همکاری‌های دوجانبه ای با اداره کل زندانهای استان در خصوص تسهیل ارائه خدمات به افراد ارجاعی شامل بیماران و خانواده زندانیان انجام شده است.

زنگنه ادامه داد: با توجه به محرومیت منطقه وآسیب های اجتماعی متعددی که سلامت روانی و اجتماعی آحاد جامعه را تهدید می‌کند، اینگونه تعاملات راهگشا بوده و استمرار خدمات سلامت روان بیش از پیش با تمامی ارگان های ذیربط ادامه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha