۴ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85363998
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وقوع کولاک و کاهش دید پدیده جوی غالب در زنجان است

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان استان ابری همراه با بارش باران و برف است که در ارتفاعات و مناطق سردسیر وزش باد موجب وقوع کولاک و کاهش دید شده است.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شرایط جوی تا آخر وقت امروز ادامه خواهد داشت، افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه از ناپایداری های جوی کاسته خواهد شد اما همچنان احتمال بارندگی در نقاط مختلف استان وجود دارد.

وی بااشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در زنجان یادآورشد: بر این اساس هموطنان از ترددهای غیرضروری در جاده های کوهستانی و گردنه های استان خودداری و در صورت وجود ضرورت سفر،‌ خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی مجهز کنند.

سلطانی اظهار داشت: از اواخر وقت جمعه سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد که علاوه بر وقوع بارش های برف و باران، شاهد وزش باد در حد شدید و نسبتا شدید خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون دمای شهر زنجان ۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۳ درجه، ابهر یک و چهار،‌ خرمدره ۲ و چهار درجه، آببر یک و پنج درجه، قیدار یک و سه درجه و ماهنشان ۲ و ۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان به هشدار سطح نارنجی صادر شده از سوی این دستگاه تاکید کرد و گفت:‌ هموطنان از ترددهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی،‌ ارتفاعات و گردنه های استان به دلیل بارش برف و وقوع کولاک خودداری کنند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha