گمانه‌زنی‌ها در مورد تخریب بنای یادبود اتحاد با کره جنوبی در پیونگ‌یانگ

تهران- ایرنا- برخی گزارش‌ها احتمال تخریب یک بنای تاریخی در پایتخت کره شمالی را به دستور کیم جونگ اون رهبر این کشور مطرح می‌کنند؛ این بنا نمادی از هدف آشتی با کره جنوبی محسوب می‌شد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از رویترز، کیم جونگ اون هفته گذشته کره جنوبی را «دشمن اصلی» کشورش خواند و خاطرنشان کرد اتحاد دیگر امکان پذیر نیست.

بر اساس گزارش تارنمای آمریکایی NK News، تصاویر ماهواره‌ای از پیونگ یانگ در روز سه‌شنبه نشان داد که این بنای یادبود، طاقی که نماد امیدها برای اتحاد مجدد کره است و پس از اجلاس بین کره‌ای در سال ۲۰۰۰ تکمیل شد، دیگر در محل خود وجود ندارد.

رویترز نوشت به طور مستقل نمی‌تواند تایید کند که این بنای تاریخی که به طور غیر رسمی به عنوان طاق اتحاد مجدد شناخته می‌شد، تخریب شده است.

کیم جونگ اون در سخنرانی خود در مجلس عالی خلق کره شمالی در ۲۵ دی، این بنای تاریخی را «خاری در چشم» خوانده بود. وی در همین روز دستور داد قانون اساسی اصلاح تا اعلام شود همسایه جنوبی «دشمن اصلی و تغییرناپذیر» است.

تنش‌ها در شبه جزیره کره به دنبال تشدید مانورهای نظامی توسط ارتش کره جنوبی و ایالات متحده در پاسخ به آزمایش‌های تسلیحاتی توسط کره شمالی که اعلام کرد برای یک «جنگ هسته‌ای» با دشمنان خود آماده است، افزایش یافته است.

طبق اطلاعات دولت کره جنوبی، این طاق که به طور رسمی به عنوان بنای یادبود سه منشور برای اتحاد ملی شناخته می‌شد، ۳۰ متر ارتفاع داشت و نمادی از سه منشور بود که عبارت بودند از خوداتکایی، صلح و همکاری ملی.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در پاسخ به این سوال که آیا به نظر می‌رسد کره شمالی در حال تغییر موضع خود در قبال درگیری با جنوب است، به خبرنگاران گفت: «ما این موضوع را بسیار بسیار دقیق دنبال می‌کنیم.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha