حمدان: چشم انداز روشنی برای رژیم اسرائیل وجود ندارد/ حماس سرزمین خود را ترک نمی‌کند

تهران - ایرنا - «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: عملیات مقاومت در اردوگاه المغازی نشان داد که هیچ چشم اندازی برای رسیدن رژیم صهیونیستی به پایانی خوش وجود ندارد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، «اسامه حمدان» از رهبران حماس در گفت وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: آمریکایی ها باید بصورت جدی به گسترده تر شدن دایره مقاومت فکر کنند که ممکن است نیروهای دیگری را شامل شود.

وی با بیان اینکه تئوری امنیتی رژیم صهیونیستی سقوط کرده، افزود: ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی قادر به محافظت از خود نیست و این رژیم اشغالگر در حال فرار به جلو می باشد.

حمدان درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر سیطره بر محور «فیلادلفیا» (مرز حائل بین مصر و نوار غزه) گفت: فکر نمی کنم که اگر رژیم اسرائیل بر محور فیلادلفیا سیطره پیدا کند، مصر از اشغال بخشی از خاک خود استقبال نماید.

این مقام جنبش حماس همچنین به تعدادی از پیشنهادهای ارائه شده برای آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس اشاره کرد و گفت: خلاصه پیشنهادات رژیم اسرائیل، آتش بس موقت و سپس بازگشت به جنگ است.

وی با بیان اینکه ما چشم‌اندازی را ارائه کردیم که پایان حمله به نوار غزه، وجود ضمانت‌هایی برای عدم تکرار حمله و سپس فرآیند تبادل اسیران را شامل می شود، تاکید کرد: آنچه که علیه مردم مظلوم غزه در حال رخ دادن است برای ما دردآور است، اما ما مردم خود را تسلیم اسرائیلی‌ها نمی‌ کنیم که بر غزه مستولی شوند.

حمدان با تاکید بر این که امکان ندارد مقاومت سرزمین خود را ترک کند، متذکر شد: عقب نشینی اشغالگران صهیونیست از غزه تحت فشار مقاومت انجام شد.

وی همچنین با اشاره به این که آمریکایی ها می خواهند منطقه را بر اساس منافع خود سازماندهی کنند و درک کرده اند که ادامه نبرد هر جبهه ای در منطقه رژیم اسراییل را شامل می شود، افزود:‌ جهان به مرحله پس از اسرائیل در نتیجه عملیات طوفان الاقصی فکر می کند.

این رهبر ارشد حماس با بیان اینکه آمریکایی ها تلاش بیهوده می کنند که به رژیم اسرائیل می گویند یک ایده راهبردی وجود دارد که جنایت این رژیم در غزه را از بین می برد، افزود:‌ قبل از شهادت العاروری از فرماندهان حماس (در بیروت)، بر روی اصولی جهت یک پروژه راهبردی که امور داخلی فلسطین را سامان می دهد، توافق شد.

حمدان افزود: ما مرحون تلاش مقاومت هستیم به ویژه اینکه مقاومت با جدیت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل و پروژه آمریکا در منطقه ایستاده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست ها وارد نمودند؛ رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی و مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۵ هزار فلسطینی شهید و نزدیک به ۶۴ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha