اشتغال از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم است

ایلام - ایرنا - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه دولت سیزدهم مساله محور بوده و در راستای حل مشکلات گام بر می‌دارد، گفت: اشتغال از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، "نورالدین الیاسی" روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان چرداول، اظهار کرد: مساله ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری از اولویت‌های مهم کاری دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴ جلسه کارگروه اشتغال و ده‌ها جلسه رفع موانع تولید و کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه برگزار شده است، افزود: این امر، بیانگر ضرورت به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های قانونی، حمایتی و تسهیلات اعتباری برای تقویت سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن در تمامی بخش‌های اقتصادی در شهرستان‌های مختلف استان است.

الیاسی در ادامه با قدردانی از همکاری و تعامل خوب بانک‌های استان با دستگاه‌های اجرائی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، ابراز کرد: اگر سال گذشته استان در زمینه ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد در مقیاس ملی موفقیتی حاصل کرد نتیجه همراهی و همنوایی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل در حمایت از طرح‌های اشتغالزایی استان بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تاکید ب راینکه امید است این روند روبه رشد در سال جاری نیز ادامه داشته باشد، گفت: ظرفیت‌های خوب شهرستان چرداول در زمینه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار و موثر فراهم کرده است.

وی افزود: با توجه به اعتبارات خوبی که دولت در تبصره ۱۸ قانون بودجه‌، مشاغل خانگی و منابع تکلیفی در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی استان قرار داده فرصت مناسبی برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار این شهرستان و دیگر شهرستانها در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایجاد شده است.

الیاسی تصریح کرد: میزان تعهد استان در ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد در سال جاری هشت هزار و ۸۵۹ ثبت اشتغال است که تاکنون ۱۲۱ درصد از این میزان محقق شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: سهم ثبت اشتغال شهرستان چرداول در سامانه ملی رصد اشتغال ۸۰۸ نفر در سال جاری است که تاکنون ۸۶۷ مورد ثبت اشتغال در این شهرستان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید از نظارت بر اشتغال ایجاد شده و صحت سنجی مشاغل ایجاد شده غافل شد، خاطرنشان کرد: از مرکز پایش اشتغال کشور، اشتغال ثبتی را به‌صورت تلفنی، پیامکی و میدانی مورد صحت سنجی قرار می‌دهند و لازم است دستگاه‌ها پیگیر طرح‌های اشتغال قابل بررسی مجدد خود در سامانه ملی رصد باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha