۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85364134
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد خراسان‌شمالی افزون بر ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۶۲۱ فرصت شغلی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در راستای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان استان ایجاد شد.

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمیته امداد خراسان شمالی برای ایجاد این طرح های اشتغالزایی سه هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار وام به مددجویان پرداخت کرده است.

وی افزود:‌ در مجموع برای حوزه اشتغال این نهاد حمایتی برای سال جاری هفت هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار از بندهای مختلف تبصره ۱۸ و صندوق امداد ولایت اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: از این میزان ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق امداد ولایت بوده است که تاکنون ۱۶۸ میلیارد ریال آن جذب شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: طرح های اشتغالزایی این نهاد به صورت خوداشتغالی است و در زمینه های ایجاد نیروگاه خورشیدی، خرید خودوری نیسان و تراکتور، طرح های زنجیره ارزش در حوزه دام، کاشت زعفران و سایر گیاهان دارویی، مشاغل خرد خدماتی، بافت فرش و انواع صنایع دستی بوده است.

الهی راد تصریح کرد: بیشترین تاکید این نهاد حمایتی بر طرح های متناسب با زیست بوم اشتغال خراسان شمالی است که شامل دامپروری، اصلاح نژاد دام، زنبورداری، قالیبافی و احداث نیروگاه های خورشیدی است.

وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش از ۲ منبع قرض الحسنه امدادی با کارمزد چهار درصد و قرض الحسنه صندوق امداد ولایت با کارمزد ۲ درصد است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha