۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85364216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جریمه ۲۳ هزار میلیارد ریالی برای اصناف متخلف همدان

همدان-ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تعداد پرونده های وارده به این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون را ۱۲ هزار و ۲۱۳ فقره عنوان کرد و گفت: واحدهای متخلف در این مدت ۲۳ هزار میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرضیه یونسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عدم درج قیمت با ۲ هزار و ۵۷۸ پرونده، گران فروشی با ۲ هزار و ۷۱، عدم اجرای تکالیف صنفی با هزار و ۲۷۳ و تقلب با ۹۱۹ فقره پرونده در صدر تخلفات قرار دارند.

وی اظهار کرد: گروه های گشت مشترک تعزیرات در قالب هزار و ۵۰ نفر طی 10 ماهه امسال روانه بازار شدند و ۹ هزار و ۵۶ مورد بازرسی انجام دادند که نتیجه آن تشکیل ۲ هزار و ۷۴۳ پرونده تخلف بود.

یونسی ادامه داد: این واحدهای متخلف بیشتر در بخش لوازم یدکی با ۱۷۱ میلیارد ریال جریمه، عرضه خارج از شبکه سوخت در جایگاه ها و حمل قاچاق سوخت اراضی کشاورزی با ۳۵۱ فقره پرونده و ۶۵ میلیارد ریال جریمه ثبت شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین در بازرسی از نانوایی ها هزار و ۱۰۱ پرونده تشکیل شد که کم فروشی و عرضه خارج از شبکه مهمترین تخلفات این صنف است.

یونسی گفت: کشت های مشترک شبانه یکی از طرح های ابتکاری استان به منظور بازرسی از میوه فروشی ها رستوران ها و صنوف فروش پوشاک است که در مناسبت های مختلف از جمله شب یلدا انجام شد که این طرح به عنوان الگو مورد استقبال سایر استانها قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ادامه داد: گشت مشترک مدیران و نظارت بر ضوابط قیمت گذاری و توزیع از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری است که در این راستا از واحدهای لبنی بازدید شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر ممنوعیت افزایش قیمت محصولات لبنی، کارخانه ها موظف هستند بخش مشخصی از تولیدات خود را به تولید چهار قلم محصول تنظیم بازاری ذکر شده اختصاص دهند.

یونسی با اشاره بر تمرکز بر واحدهای عمده فروشی از جمله بنکداران افزود: عمده فروشان کالاهای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند و رسانه ها در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

جریمه ۲۳ هزار میلیارد ریالی برای اصناف متخلف همدان

بازرسی از واحدهای صنفی در مجموعه‌های نظامی کلید خورد

وی گفت: مطابق سیاست سازمان تعزیرات حکومتی کشور مبنی بر مطالبه گری و حضور میدانی موثر در بازار با افزایش خودسرانه قیمت ها و عدم تولید محصولات تنظیم بازاری قاطعانه توسط بازرسان برخورد خواهد شد.

وی بازدید از واحدهای مغفول مانده از جمله پایگاه نوژه را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: واحدهای صنفی پایگاه های نظامی زیر ذره بین تعزیرات حکومتی قرار گرفتند و طرح ابتکاری سازمان تعزیرات در بازرسی از واحدهای صنفی در مجموعه‌های نظامی کلید خورد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به تشدید بازرسی در پایان سال به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: بازرسی از صنوف پوشاک، قنادی، خرده فروشی ها، گوشت و مرغ، واحدهای خدماتی از جمله کارواش و خشک شویی و آرایشگری تشدید می شود.

وی اظهار کرد: برای ایام نوروز در هر روز سه کشیک فعال است و گروه ها از مراکز بهداشتی و واحدهای صنفی بازرسی انجام می دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه ۲ شعبه برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی در بخش پزشکان و واحدهای صنفی فعال است.

یونسی با بیان اینکه در حوزه بازرسی و نظارت متناسب با نیرو و امکانات برنامه ریزی و بر اساس انتظارات و مطالبات مردمی انجام می شود تاکید کرد: اصحاب رسانه شکایت محوری را در برنامه داشته باشند و موضوعات و مطالبات مردمی را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه رستوران ها از میراث فرهنگی و صمت نرخ می گیرد و مکلف به نرخ نامه هستند خاطر نشان کرد: برخی از این رستوران ها قیمت های خارج از عرف دارند که مشمول گران فروشی می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha