تخلف دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا؛ وضعیت اسناد شورش ۶ ژانویه در هاله‌ای از ابهام

تهران- ایرنا- یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از حذف بیش از ۱۰۰ سند رمزگذاری شده توسط دموکرات‌های این نهاد در ژانویه ۲۰۲۱ خبر داد که به گفته وی با هدف مانع‌تراشی بر سر راه کمیته بررسی شورش ۶ ژانویه انجام گرفته‌است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه واشنگتن تایمز، به گفته بازرسان مجلس نمایندگان آمریکا، کمیته منتخب این نهاد پیش از آنکه اکثریت آن به دست جمهوری خواهان بیفتد، در ۶ ژانویه بیش از ۱۰۰ پرونده رمزگذاری شده را از بین برده اند.

بری لادرمیلک نماینده جمهوری‌خواه ایالت جورجیا که تحقیقات نظارتی کمیته اداری مجلس نمایندگان را برعهده دارد در همین زمینه گفت: بازرسان مجلس در رایانه ای که به من تحویل داده شد، ۱۱۷ پرونده را کشف کرده اند که توسط کمیته ۶ ژانویه حذف شده بود.

وی سپس از رهبران پیشین کمیته ۶ ژانویه خواست تا رمزهای عبور برای دسترسی به فایل‌های رمزگذاری شده را تحویل دهند.

این عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در ادامه خاطرنشان کرد: شواهد زیادی مبنی بر گم شدن سوابق تحقیقات کمیته ۶ ژانویه که توسط بنی تامپسون و لیز چنی (نمایندگان دموکرات) رهبری می شد، وجود دارد.

به گفته این مقام کنونی مجلس نمایندگان، بدیهی است که این ۲ فرد برای جلوگیری از مشاهده اسناد تلاش زیادی کردند و قصد داشتند با حفظ نکردن اطلاعات و ویدیوهای مهم، بر سر راه کمیته های تحقیقاتی مانع تراشی کنند.

براساس مشاهدات لادرمیلک، یکی از فایل های بازیابی شده هویت فردی را فاش کرد که شهادتش بایگانی نشده بود.

وی تاکید کرد: بیشتر فایل‌های بازیابی شده رمز عبور دارند و به همین دلیل ما نمی توانیم محتوای آنها را بررسی کنیم.

اما تامپسون در نامه ای ضمن رد این ادعاها، نوشته است کمیته وقت ۶ ژانویه به دقت از قوانین مجلس برای بایگانی سوابق پیروی می‌کند.

وی همچنین اتهامات لادرمیلک را «چیزی جز تلاش بیهوده برای تقویت تئوری های توطئه و حمله به اعتبار کمیته منتخب و دادستان های خارجی» ندانست.

اما لادرمیلک ضمن پافشاری بر یافته های به دست آمده توسط بازرسان مجلس، افزود: بسیار نگران کننده است که دموکرات های مجلس رونوشت این استشهادنامه ها را براساس قوانین مجلس بایگانی نکرده اند و آنها را از جمهوریخواهان مخفی کرده اند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر همچنان از بازگرداندن این سوابق خودداری کنید، من چاره ای جز اقدامات لازم برای وادار کردن شما به بازگرداندن این اسناد ندارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha