سرویس دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد در روز میلاد حضرت علی(ع) رایگان شد

مشهد- ایرنا-سرویس دهی مترو و خطوط اتوبوسرانی منتهی به مسیر حرم مطهر رضوی، فردا همزمان با روز ولادت حضرت علی (ع) رایگان است.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و دستور شهردار سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی در روز پنجم بهمن ماه و همزمان با تولد امیرالمومنین (ع) رایگان است.

محمد غلامی افزود: از این رو به مسافران خطوط ۸۰۰، ۸۰۱، ۸۰۲، ۸۳۰، ۸۳۱، ۱۲، ۵۰، ۶۲، ۸۲، ۸۶ و ۲۱۰ رایگان سرویس دهی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح سرویس دهی پدران آسمانی ویژه ارائه خدمت به مقصد آرامستان بهشت رضا(ع) همزمان با سالروز میلاد حضرت امام علی(ع) نیز اجرا می شود.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: از اینرو در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از ۶ مبدا موقت در پایانه های انقلاب اسلامی، شهید مفتح، مصلی، فردوسی، خواجه ربیع و بلوار وکیل آباد به مقصد آرامستان بهشت رضا(ع) به صورت رفت و برگشت از ساعت هشت صبح انجام می شود.

روزانه ٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری شهروندان مشهدی با هزار و ٧٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی انجام می شود.

سرویس‌دهی رایگان مترو مشهد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز اظهار کرد: سرویس‌دهی قطار شهری مشهد در روز پنج‌شنبه مصادف با ولادت با سعادت امام علی (ع) رایگان خواهد بود.

بهرام نکاحی افزود: برهمین اساس، سرویس‌دهی قطارشهری مشهد در خطوط یکم و دوم از ساعت هفت صبح تا ۲۲ به صورت رایگان خواهد بود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha