۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85364303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایهود باراک: گرفتاری اسرائیل در باتلاق غزه/ انتخابات تنها راه حل است

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری انتخابات و عزل کابینه فعلی برای خروج از بحران غزه شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «تلگراف» اعلام کرد: برای جلوگیری از غرق شدن در باتلاق غزه در سال های آینده، نیازمند انتخابات زودهنگام هستیم.

وی درباره هدف اعلامی کابینه «بنیامین نتانیاهو» برای نابودی حماس، گفت که حتی اگر رژیم اسرائیل موفق شود «یحیی السنوار» رهبر جنبش حماس در غزه را بکشد،این جنبش نابود نخواهد شد.

این مقام صهیونیست، برگزاری انتخابات را تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی دانست و بی‌برنامگی کابینه نتانیاهو برای دوران پس از جنگ علیه غزه را عامل به وجودآمدن این شرایط اعلام کرد.

باراک ادامه داد: اگر «بی‌بی» کماکان راه های خروج از بحران را رد کند، ما کماکان در باتلاق غزه خواهیم ماند.

وی، اقدامات نتانیاهو را متاثر از صهیونیست های افراطی حاضر در کابینه وی دانست و افزود: نخست وزیر با تاثیرپذیری از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی با راه حل دو دولتی (برای حل مساله فلسطین) مخالفت و به این ترتیب همه چیز را نابود کرد.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: براساس نظرسنجی ها، ۸۰ درصد اسرائیلی ها از جمله هم حزبی های نتانیاهو، وی را مقصر شکست از مقاومت فلسطین می دانند.

باراک اضافه کرد: اسرائیلی ها انتظار داشتند بعد از شکست هفت اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)، نتانیاهو استعفا دهد، زیرا اعتماد عمومی به وی، در این روز، کاملا از دست رفت.

به گزارش ایرنا، جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه درحالی به یکصد و دهمین روز خود رسیده که این رژیم در سردرگمی محض کشتار مردم بی دفاع غزه را ادامه داده و مورد پیگرد و محکومیت کشورهای جهان قرار گرفته است.

۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی مصادف با ۱۵ مهر ۱۴۰۲ روز ویژه‌ای در تاریخ معاصر جهان و بالاخص در تاریخ منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید. عملیات طوفان الاقصی، این روز را بیش از هر روز دیگری در تاریخ مقاومت فلسطین علیه اشغالگری رژیم آپارتاید صهیونیستی برجسته ساخته است.

با وقوع این عملیات موفق آمیز و متمایز که برای اولین بار مقاومت فلسطین را از نقطه واکنشی به کنشگری و آفند در برابر اشغالگران صهیونیستی فلسطین متبادر کرد، ارتش و دستگاه های اطلاعاتی این رژیم، عملیات نسل کشی خود را در نوار غزه آغاز کرده و همچنان به کشتار علیه ساکنان آن ادامه می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha