عملیات ساخت رواق امیرالمومنین(ع) حرم مطهر رضوی آغاز شد

مشهد-ایرنا- همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) عملیات ساخت رواق امیرالمومنین(ع) حرم مطهر رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس و جمعی از مسوولان در مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، تولیت آستان قدس روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات ساخت رواق امیرالمومنین(ع) حرم مطهر رضوی گفت: گسترش فضای زیارتی، نوسازی و به روز کردن اماکن موجود برای تسهیل زیارت و همچین ایجاد جاذبه بیشتر اماکن و ارتقای سطح فرهنگ دینی مردم همراه با زیارت متعالی جزو برنامه‌های این آستان است که خود را موظف به انجام آن می‌دانیم.

حجت الاسلام احمد مروی با بیان اینکه در اجرای پروژه ها هیچ کاری را بدون نظر کارشناسی انجام نمی‌دهیم افزود: در استفاده از نظرات کارشناسان هیچ حد و مرزی نمی‌شناسیم و اگر جایی نیاز باشد، در استفاده از نظر کارشناسان خارجی نیز منعی نداریم.

وی ادامه داد: حفظ معماری سنتی و هنری حرم مطهر رضوی نیز در اجرای پروژه ها مورد تاکید ما است.

عملیات ساخت رواق امیرالمومنین(ع) حرم مطهر رضوی آغاز شد

حجت الاسلام مروی با تشکر از اقدامات مرحوم آیت الله طبسی تولیت فقید آستان قدس گفت: از بانی خیّر رواق امیرالمومنین(ع) نیز تشکر می‌کنیم. برای اجرای این پروژه بیش از یکسال کار مطالعاتی و بررسی انجام شد و امیدواریم در موعد مقرر ۲ ساله به بهره برداری برسد.

رییس سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی نیز گفت: در رواق امیرالمومنین(ع) ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر زیر بنای مسقف و روباز پیش‌بینی شده است. ساخت این رواق در صحن جهموری اسلامی حرم مطهر انجام می‌شود.

خلیل کاظمی افزود: یکی از ویژگی های این رواق، امکان ایجاد زیارت از منظر جدید و روی بام است. چنانکه در ساخت این رواق، هزار و ۹۰۰ متر فضای زیارتی از روی بام خواهد بود که امکان تماشای نزدیک گنبد حرم مطهر و گنبد مسجد گوهرشاد نیز فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha