میانگین عمر طرح‌های نیمه تمام در کشور ۱۵ و نیم سال است 

زنجان - ایرنا - معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران گفت: میانگین عمر طرح‌های نیمه تمام در کشور ۱۵ و نیم سال است که حکایت از آن دارد در تعریف آنها اولویت بندی‌ مدنظر قرار نگرفته است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی کرم‌پور حقیقی روز چهارشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه بالا رفتن عمر پروژه های نیمه تمام در کشور یک زنگ خطر است، افزود: دولت بر تکمیل این طرح‌ها متمرکز شده که عمدتا از گذشته به ارث رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بهره وری را به معنای استفاده کارآمد و اثربخش از منابع و عوامل تولید توصیف کرد و ادامه داد: هدف کلی و اولویت برنامه هفتم توسعه، تاکید بر افزایش بهره وری کل عوامل تولید از قبیل منابع انسانی، سرمایه، فناوری و مدیریت است.
کرم پور با بیان اینکه رشد اقتصادی متکی به بهره وری رشد پایدار است، اظهار کرد: شاخص بهره وری در کشور طی ۱۰ سال گذشته درجا زده و نزدیک به صفر بوده ولی در مدت فعالیت دولت مردمی به سمت بهبودی حرکت کرده است.
وی به رویکردهای تحول آفرین سازمان ملی بهره وری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: نقش تنظیم گیری، هوشمندسازی، مردم سپاری و نخبه سپاری، نوآوری و ارتقای اثربخشی چرخه بهره وری از جمله این رویکردهاست.
معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران به آسیب شناسی چرخه بهره وری در کشور اشاره کرد و افزود: تمرکز بر اولویت ها، مسأله محوری، توانمندسازی متولیان، گفتمان سازی و تسریع حرکت ملی بهره وری از تمهیدات اتخاذ شده برای رفع آسیب هاست.
به گزارش ایرنا در این جلسه تفاهم‌ نامه ای بین استانداری زنجان، دانشگاه زنجان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سازمان ملی بهره وری برای عملیاتی کردن مولفه های بهبود بهره وری در استان زنجان امضا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha