واشنگتن در قبال نسل‌کشی در غزه سکوت کرده است/ حمله آمریکا نقض حاکمیت عراق است

تهران - ایرنا - سخنگوی نیروهای مسلح عراق، حملات شب گذشته ارتش تروریستی آمریکا به مقرهای سازمان الحشد الشعبی را نقض آشکار حاکمیت کشورش دانست و سکوت قدرت های بزرگ از جمله آمریکا در قبال نسل کشی در نوار غزه را محکوم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، سرلشگر «‌یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق در بیانیه ای اعلام کرد:‌ آمریکا آشکارا با تکرار حملات هوایی علیه مواضع یگان‌های نظامی ارتش و نیروهای الحشد الشعبی عراق در منطقه جرف النصر در استان بابل و شهر القائم در مرز عراق با سوریه بر ضربه زدن به امنیت و ثبات در کشور اصرار دارد.

وی افزود: به نظر ما در شرایطی که تفاهمات مربوط به نقش و وظایف نیروهای ائتلاف خارجی و مستشاران آن در عراق گام مثبتی در راه تنظیم روابط آینده برداشته است، این اقدامات برای ایجاد مانع در این مسیر و ضربه زدن به همه توافقنامه ها و محورهای همکاری امنیتی مشترک است.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق افزود: این اقدام غیرقابل قبول، نقض آشکار حاکمیت عراق است و در شرایطی که منطقه از خطر گسترش درگیری و پیامدهای تجاوز به غزه و پیامدهای نسل کشی که مردم فلسطین با آن مواجه شده اند، رنج می برد، به تنش غیرمسئولانه منجر می‌شود.

وی افزود: در حالی که قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا در قبال جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان سکوت کرده اند، می‌بینیم که دست به اقدامات تجاوزکارانه و غیر قابل توجیه علیه خاک و حاکمیت ملی عراق می زنند.

یحیی رسول ادامه داد:‌ ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که مسئولیت خود را در حمایت از صلح و امنیت و جلوگیری از همه تجاوزاتی که در واقع ثبات و حاکمیت عراق را تهدید می‌کند، برعهده بگیرند.

وی افزود: ما با این عملیات‌ها به عنوان اقدامات تجاوزکارانه برخورد خواهیم کرد و به لطف فداکاری های بزرگ مردم خود هرآنچه که وظیفه ما حکم می کند و مسئولیت ما ایجاب می کند برای حفظ جان و کرامت عراقی ها و امنیت پایدار سرزمینمان انجام خواهیم داد.

پیشتر نیز دولت عراق در بیانیه ای ضمن محکومیت حمله ارتش تروریستی آمریکا به مقرهای سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که به منظور حمایت از حاکمیت عراق در سطح بین المللی از واشنگتن شکایت می کند.

پیش از این نیز قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق ضمن محکوم کردن حمله ارتش آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی، آن را نقض آشکار حاکمیت کشورش دانست.

دولت عراق همچنین از تشکیل کمیته ای به ریاست مشاور امنیت ملی خود برای جمع آوری شواهد و مدارک و به منظور حمایت از موضع عراق در سطح بین المللی درخصوص شکایت خود علیه واشنگتن خبر داد.

ارتش تروریستی آمریکا نیمه شب گذشته به مقرهای الحشد الشعبی در منطقه جرف النصر در استان بابل و شهر القائم در مرز عراق با سوریه حمله کرد که در جریان آن دستکم دو نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha