رییس مرکز اسلامی: ۵۰ برنامه شاخص ویژه دهه فجر در گلستان برگزار می‌شود

گرگان- ایرنا- رییس مرکز اسلامی گلستان از برگزاری ۵۰ برنامه شاخص ویژه دهه فجر در استان خبر داد و گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام نورعلی دیلم روز چهارشنبه در نشست گروه خبری فجر گلستان با بیان این که یکی از آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تقریب مذاهب و وحدت بین مسلمانان بوده، اظهار کرد: امروزه دنیای استکبار روی مساله اقوام و مذاهب متمرکز شده و همه تلاش خود را برای تفرقه‌اکنی به کار گرفته است.

وی وحدت و همدلی موجود در گلستان را یک دستاورد بزرگ دانست و افزود: این ۲ مولفه نیز یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بسترساز امنیت پایدار در کشور بوده و تبیین این دستاورد، یکی از وظایف اصحاب رسانه است.

رییس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به این که دشمن به دنبال ضعیف نشان دادن قوت‌ها و برجسته‌سازی ضعف‌های موجود در جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: در این شرایط جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است و همه باید برای تحقق آن اقدام کنند.

دیلم برپایی میزگرد تخصصی، دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان، برگزاری دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه اهل سنت استان، اعزام سخنران به نمازهای جمعه به منظور تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، برپایی جشن گرامیداشت دهه فجر در آق‌قلا را از جمله برنامه‌های دهه فجر برشمرد و گفت: ۲ همایش محوری با حضور علمای اهل سنت در دهم بهمن ماه جاری در گرگان و گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی نشست تخصصی ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی با موضوع تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را از برنامه دیگر این مرکز در دهه فجر امسال اعلام کرد و افزود: جشن مردمی در مراوه‌تپه و گلیداغ، برگزاری همایش تعاملی علمای شیعه و سنی در گرگان، برپایی محافل قرآنی، حضور در اهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن از جمله دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

رییس مرکز اسلامی گلستان با بیان این که حدود ۹۸ مدرسه اهل سنت در گلستان وجود دارد، گفت: همه این مدارس اقدام به برگزاری ویژه‌ برنامه دهه فجر خواهند کرد.

دیلم خاطرنشان کرد: نشست منطقه‌ای ائمه جمعه گلستان با حضور مهمانان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی ۳۰ بهمن ماه جاری در گرگان برگزاری می‌شود.

وی متذکر شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مهربانه دست همه اقوام و مذاهب را برای ایران قوی می‌فشارد و در ارائه خدمات بین علمای اهل سنت و تشیع هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود.

رییس مرکز اسلامی گلستان با بیان این که چهار هزار نفر روحانی اهل سنت تحت پوشش مرکز اسلامی قرار دارند، تصریح کرد: جامعه اهل سنت در حوزه احوال شخصی مانند ازدواج، طلاق، اقامه نماز جمعه و جماعات و غیره آزادی مذهبی دارند و بدون محدودیت فعالیت می‌کنند.

دیلم با بیان این که مدرک طلبه اهل سنت برابر با مدرک رسمی وزارت علوم است، اظهار کرد: در چهار سال گذشته ۴۰ عالم اهل سنت گلستان به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha