۵ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85364438
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

رشت - ایرنا - همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) نخستین امام شیعیان و روز پدر، جشن‌های این روز بزرگ از صبح امروز (پنجشنبه) در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان روز پنجشنبه با تبریک سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر در گفت گو با ایرنا گفت: این بقاع متبرکه میزبان جشن‌های ویژه ولادت حضرت علی (ع) همراه با برنامه‌های متنوع مولودی خوانی و سخنرانی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی با اشاره به برپایی ۴۲ موکب و ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران این بقاع متبرکه اضافه کرد: هزینه اطعام و پذیرایی در مواکب و ایستگاه‌های صلواتی از نذورات بقاع و موقوفات دارای نیات مرتبط با پذیرایی در جشن‌های اهل بیت(ع) تامین شده‌ است.

وی با بیان اینکه ۵۰ نمایشگاه عکس و پوستر برای بقاع متبرکه مجری جشن‌های ولادت امام علی (ع) تدارک دیده شده‌است، افزود: به مناسبت روز پدر ۸۳ نفر از پیر غلامان اهل بیت (ع) و خدام سالمند بقاع متبرکه تجلیل می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به همکاری ۲۸۰ مبلغ بومی در برگزاری جشن‌های ولادت امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: یک هزار و ۳۰۰ نفر از اعضای هیاتو امنای بقاع متبرکه، فعالان فرهنگی، اعضای مراکز افق و خدام افتخاری مدیریت برگزاری جشن‌های ولادت امام علی (ع) را بر عهده دارند.

وی مولی متقیان حضرت علی (ع) را نمونه بی همتا در تاریخ بشریت و انسانیت خواند و افزود: پیروی از حضرت علی (ع) انسان برجسته‌ای که در قله‌های بلند انسانیت و عبودیت قرار دارد؛ مایه افتخار است.

مساجد امام زادگان میزبان معتکفان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد بقاع متبرکه شاخص هشت شهر گیلان اظهار کرد:۱۹ مسجد بقاع متبرکه شهرهای ماسال، بندرانزلی، صومعه سرا، رودبار، لنگرود، رودسر، لاهیجان و رشت از امروز به مدت سه روز میزبان معتکفان گیلانی است.

وی با بیان اینکه در این مساجد برای معتکفان مراسم‌ ویژه ولادت امام علی (ع) با برنامه‌های فرهنگی و معنوی در نظر گرفته شده‌است، اظهار کرد: برنامه های مختلف فرهنگی مانند کارگاه سبک زندگی اسلامی، سخنرانی روحانیون برجسته و مبلغین و محفل انس با قرآن کریم از جمله دیگر برنامه‌های اعتکاف در این مساجد است.

حجت السلام تدینی با بیان اینکه مبلغان و روحانیون در مراسم معنوی اعتکاف مسائل شرعی و دینی طرح می کنند، خاطر نشان کرد: اعتکاف راهی برای تهذیب نفس و انس با خداوند سبحان است.

وی؛ هدف اصلی از اجرای برنامه‌های مختلف در بقاع و امامزادگان را تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی عنوان کرد.

استان گیلان دارای افزون بر ۹۴۱ بقعه متبرکه است؛ امروز (پنجشنبه) سالروز ولادت امام علی (ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha