تکریم پدران و مادران شهدا سرلوحه خدمت رسانی قرار داده شود

گرگان - ایرنا  - استاندار گلستان گفت: تکریم پدران و مادران شهدا باید سرلوحه کار ما مسوولان در ارایه خدمات قرار گیرد و جشن پدران آسمانی یکی از فرصت‌های تکریم از این قشر است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در جشن پدران آسمانی در جمع شماری پدران شهدا در امامزاده ساور کلا علی آبادکتول، افزود: پدران شهدا، قهرمانان عصر ما محسوب می‌شوند و تکریم این قشر بر ما واجب است.

وی تاکید کرد: در حل مسایل و مشکلات و توسعه استان به شهدا که جایگاه آنها در قرآن و روایات اشاره شده، بیشتر متوسل شویم و به طور قطع، شهدا دست ما مسوولان را برای موفقیت در ارایه خدمات به جامعه خواهند گرفت.

گلستان در مسیر پیشرفت
استاندار گلستان گفت: این استان در مسیر پیشرفت و آبادانی به برکت دولت سیزدهم و طبق گزارش مرکز آمار ایران قرار گرفته و تبیین آن در قالب جهاد تبیین به منظور امید آفرینی در جامعه، ضروری است.

زنگانه ادامه داد: در پایان دولت قبل، رشد اقتصادی این استان منفی ۵.۷ درصد بوده ولی به برکت دولت سیزدهم این رقم به مثبت ۳.۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با همین جدیت در توسعه استان پیش برویم، وضعیت اقتصادی استان بهبود پیدا می‌کند و سرانه درآمد خانوارها بیشتر خواهد شد.

به گفته وی رشد متوازن در گلستان طی ۲ سال اخیر در تمامی بخش های خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی به رغم وجود خشکسالی سی ساله در منطقه، شاهد هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به این که حبران زیرساخت‌های عقب‌ ماندگی در این استان در حال رفع است، گفت: در دولت سیزدهم رشد اعتبارات از محل تملک دارایی اختصاص یافته نسبت انتهای دولت قبل از ۴ برابر رشد برخوردار است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم فرصت بسیار مغتنم برای رفع عقب ماندگی بجا مانده از قبل را فراهم کرده و باید از این شرایط به خوبی برای توسعه استان استفاده شود.

برداشتن موانع پیشرفت گلستان
زنگانه به بن بست شکنی دولت سیزدهم در توجه ویژه در تکمیل طرح‌های اولویت دار استان اشاره کرد و گفت: در این دولت ۴۰۰ طرح نیمه تمام باقی مانده از چندین سال قبل و اولویت دار و موثر در ایجاد زیرساخت‌های توسعه استان تکمیل و بهره‌برداری یا در دست اجرا قرار گرفته که این اقدام نمونه ای از بن بست شکنی این دولت مردمی است.

تکریم پدران و مادران شهدا سرلوحه خدمت رسانی قرار داده شود

احیای خلیج گرگان
وی گفت: احیای خلیج گرگان با اجرای شدن طرح لایروبی کانال اصلی و ارتباط آب دریای خزر بااین پهنه آبی، یکی از طرح‌های بن بست شکنی دولت سیزدهم در گلستان بوده و از خشک شدن آن ممانعت شد.

وی افزود: این ابرجالش استان را نباید ساده گرفت و باید سایر مداخلات موثر آن را پیگیری و اجرایی شود.

زنگانه، اجرایی شدن مجتمع پتروشیمی گلستان، راه اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون، افزایش ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول را از دیگر طرح‌های مهم زیرساختی و شتاب در توسعه استان برشمرد و گفت: این طرح‌ها با توجه ویژه دولت سیزدهم در دست اجرا قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ گلستان گفت: خدمت به جامعه ایثارگران یکی از افتخارات از سوی مسوولان به شمار می‌رود که شرکت در جشن پدران آسمانی از جمله است.

محمدعلی طالع زاری افزود: دولت سیزدهم نیز که توجه اصلی خود را اهتمام در بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام گذاشته است. ثمره آن را اکنون در طرح‌های رفاهی جامعه ایثارگران استان می‌بینیم.

وی ادامه داد: تکمیل مجتمع ایثارگران گرگان با تخصیص ۲۶۰ میلیارد ریال در دور نخست سفر دولت سیزدهم به گلستان در ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ بوده و اکنون این طرح در حال رفع نواقص آن برای بهره‌برداری رسمی در آینده نزدیک است.

به گفته وی این طرح نیمه تمام در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع از سال ۱۳۸۵ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود.

وی ایجاد پارک سلامت ویژه جامعه ایثارگران استان در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع را از دیگر طرح های مهم این اداره کل برشمرد و گفت: اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها با توجه ویژه استاندار در تامین اعتبارات انجام شده است.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند و در این راه بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۹ نفر آزاده کارنامه پرافتخار مردم این خطه شمالی ایران در طول جنگ تحمیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha