۵ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85364524
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خیران قروه‌ای ۳۵میلیارد ریال به ایتام کمک کردند

سنندج- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) قروه گفت: امسال حامیان و نیکوکاران شهرستان، ۳۵ میلیارد ریال به کودکان یتیم و نیازمند زیرپوشش این نهاد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کردند.

مهرداد خالدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) است که با مشارکت و حمایت حامیان و خیران از کودکان یتیم و نیازمند اجرا می شود.

وی با بیان اینکه کودکان محسنین نیز مانند ایتام به دلیل مشکلات سرپرست از جمله بیماری، پیری و از کار افتادگی به حمایت و کمک خیران نیاز دارند، افزود: در حال حاضر هزار و ۳۸ کودک یتیم و محسنین زیرپوشش این نهاد در شهرستان هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) قروه اضافه کرد: هم اکنون ۲ هزار و۳۲۴ حامی از این کودکان حمایت و کمک های خود را به صورت ماهیانه و در مناسبت های مختلف به حساب این کودکان واریز می کنند، ضمن اینکه کمک‌های خیران به صورت مستقیم به شماره حساب این کودکان که در اختیار حامیان قرارداده شده، واریز خواهد شد.

تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان و نیکوکاری، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار و حفظ عزت نفس انسانی ایتام و خانواده‌های آنان از جمله اهداف اجرای طرح اکرام ایتام است که خالدیان به آن اشاره کرد.

وی یادآور شد: خیران و نیکوکاران متمایل به شرکت در این کار خداپسندانه می توانند با مراجعه به کمیته امداد امام (ره)در این طرح ثبت نام کنند و به هر میزانی که تمایل دارند به ایتام نیازمند کمک کنند.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیر پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha