۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85364530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت صنعتی مسکن در دستور کار قرار بگیرد

اراک - ایرنا - رییس قرارگاه تامین مسکن نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت پیش‌روی به سمت ساخت مسکن صنعتی، گفت: در یکی از کارخانه‌ها کار ساخت صنعتی مسکن انجام می‌شود و ساختمان ۱۲ طبقه را در مدت چهار ماه می‌سازد که باید به این سمت حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، سردار "سیدمجید ابن‌الرضا" روز چهارشنبه در نشست قرارگاه مسکن نیروهای مسلح استان مرکزی، با تاکید بر این نکته که یکی از برنامه‌های مهم رییس جمهور توجه به ساخت و تامین مسکن است، بیان کرد: نیروهای مسلح به صورت جهادی پای کار بوده‌اند و اقدامات موثری انجام شده است.

وی عنوان کرد: نرخ سهم مسکن در سبد معیشت خانوار کشور حدود ۶۰ درصد است و اگر مشکل مسکن حل شود در واقع به معیشت خانوار کمک بزرگی شده است.

رییس قرارگاه تامین مسکن نیروهای مسلح عنوان کرد: براساس اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی ۴۵ درصد از مردم کشور به ویژه در شهرهای بزرگ، توان برطرف کردن نیاز مسکن خود را ندارند و در نیروهای مسلح نیز وضعیت به همین منوال است که این به دلیل رشد بی‌رویه مسکن در سال‌های گذشته است.

سردار ابن‌الرضا در خصوص وضعیت مسکن شاغلین نیروهای مسلح اظهار کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵۱ درصد شاغلین، در سپاه پاسداران ۳۴ درصد، در وزارت دفاع ۳۰ درصد و در فراجا که بالاترین درصد نیروی انسانی نیروهای مسلح را دارد ۶۴ درصد شاغلین فاقد مسکن هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون میانگین قیمت مسکن در کشور براساس آمار سال ۱۴۰۱ هر متر مربع ۲۸۰ میلیون ریال است، گفت: در استان مرکزی نرخ مسکن تقریبا با میانگین کشوری یکسان است که یکی از دلایل این موضوع فعالیت صنایع در این استان است.

رییس قرارگاه تامین مسکن نیروهای مسلح ادامه داد: از سهم ۵۰۰ هزار واحدی مسکن ملی نیروهای مسلح طبق توافق امضا شده، ارتش جمهوری اسلامی ۱۵۰ هزار واحد، سپاه ۱۰۰ هزار واحد، فراجا ۱۷۵ هزار واحد، وزارت دفاع ۱۵ هزار واحد، ۱۰ هزار واحد اعضا وابسته و ۵۰ هزار واحد برای رزمندگان ست.

سردار ابن‌الرضا در خصوص استفاده از تسهیلات برای مسکن نیروهای مسلح تصریح کرد: طبق انعقاد تفاهم نامه با بانک مسکن سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد ریال و امسال ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن اعطا شده و در مجموع از بانک‌های سپه و مسکن ۵۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت شده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص کمک نیروهای مسلح به ساخت مسکن، اظهار کرد: با اینکه این نهاد تکلیفی در این خصوص ندارد اما باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری پای کار آمد و قرارگاه مسکن تشکیل و تاکنون یک‌هزار و ۴۷۹ هکتار از اراضی مازاد نیروهای مسلح برای ساخت مسکن در اختیار دولت داده شد و از بخش دولتی ۲۲۵ هکتار تخصیص داده شد.

حل مشکل مسکن نیروهای مسلح ادای دین به آن‌ها است

به گزارش ایرنا، استاندار مرکزی نیز با تأکید بر اینکه مجموعه نیروهای مسلح حق بزرگی به گردن مردم و مسئولین دارند، گفت: در استان مرکزی مجموعه جهاد خانه‌سازی و سپاه گام بلندی را در حوزه مسکن برداشتند و باری از دوش دولت برداشته شد که این دِین را باید با حل مشکل مسکن نیروهای مسلح ادا کنیم.

«فرزاد مخلص‌الائمه» بیان کرد: با توجه به حجم مأموریت‌ها و پراکندگی نیروی انسانی فراجا در نقاط مختلف استان باید مشکلات بخش مسکن کارکنان و منازل سازمانی این مجموعه با تأمین زمین به صورت فوری کارسازی و حل شود.

وی حل مشکلات کارکنان ارتش را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: معاونت عمرانی ‌و اداره کل راه و شهرسازی با همراهی قرارگاه مسکن نیروهای مسلح اقدامات لازم برای تخصیص سهمیه در طرح‌های نهضت ملی و جانمایی زمین برای منازل مسکونی ارتش را دنبال کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به ظرفیت موجود در شهر جدید امیرکبیر و سایر شهرهای استان برای واگذاری زمین، خاطرنشان کرد: شهر امیرکبیر جزو شهرهای آینده‌دار کشور است و به‌زودی از طریق قطار بین شهری نیز به اراک متصل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، همچنین در این جلسه مسئولان نیروی انتظامی تامین مسکن سازمانی را از نیازهای اساسی خود عنوان کردند و طبق موارد گفته شده در این جلسه کمبود مسکن سازمانی در شهرستان‌های استان مرکزی و نداشتن توان مالی شاغلین این بخش یکی از دلایل امتناع ماموران در انتقالی به شهرستان‌ها است که در این جلسه قول همکاری و تامین نیاز این بخش داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha