لاپید: ساختار سیاسی اسرائیل بخشی از مشکل است/ چنین روزهای اندوهباری به خود ندیده‌ایم+ فیلم

تهران-ایرنا- رئیس ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، ساختار سیاسی کنونی این رژیم را ناقص و عامل به‌وجودآمدن شرایط حاضر برای صهیونیستها دانست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، یائیر لاپید در نشست امروز کنست رژیم صهیونیستی که با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر برگزار شد، گفت: از وقتی در اینجا (سرزمین های اشغالی) زندگی کرده ام، مثل امروز، آن را اندوهگین ندیده ام.

وی افزود: اسرائیل در اندوهگین ترین روزهای خود به سرمی برد و ما دو روز پیش شاهد کشته شدن ۲۱ نظامی خود بودیم و هنوز نمی دانیم گروگان ها (اسرای صهیونیست) به چه سرنوشتی دچار شده اند.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی، وضعیت کنونی را فاجعه بارترین وضعیت در تاریخ این رژیم عنوان کرد.

لاپید با اشاره به کشته شدن بیش از ۲۰۰ نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، خطاب به نتانیاهو، گفت: نظامیان ما هر روز کشته می شوند؛ ما به کجا می رویم.

وی با بیان اینکه «باید در دور اول مذاکرات آتش بس، گروگان ها (اسرای صهیونیست) آزاد و در دور دوم حماس مهار می شد»، افزود: باید از خود سوال کنیم که چرا به اینجا رسیدیم و کسی مشکل را حل نمی کند. هزاران اسرائیلی از خانه های خود آواره شده اند و نمی‌دانیم که کی به خانه برمی گردند.

این مقام صهیونیست گفت: نظامیان ذخیره ما می گویند ما برای کدام کابینه می جنگیم؟ ساختار سیاسی کنونی اسرائیل راه حل نیست، بلکه خود مشکل است.

به گزارش ایرنا، باوجود گذشت حدود چهار ماه از حمله به غزه، رژیم صهیونیستی به اهداف اعلامی خود برای نابودی حماس و آزادی اسرا دست نیافته است.

تشدید اختلافات بین سران رژیم صهیونیستی و اوج گرفتن تظاهرات سراسری علیه کابینه نتانیاهو در سرزمین های اشغالی، فشارها بر راست‌گراهای حاکم، برای تسلیم شدن در مقابل مقاومت فلسطین را افزایش داده است.

در همین حال انتقادات از کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست در آزادی اسرای صهیونیست افزایش یافته و این روزها، سرزمین های اشغالی صحنه تظاهرات علیه کابینه است.

انتقاد به اهداف متناقض رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه به سیاستمداران صهیونیست هم رسید، به طوری که وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به خاطر تداوم جنگ علیه غزه انتقاد کرد و خواستار برگزاری انتخابات و عزل کابینه فعلی برای خروج از بحران غزه شد.

«موشه یعلون» از تاکید کابینه رژیم اسراییل بر تداوم جنگ و رهاکردن مذاکرات آتش بس و در اولویت قرار ندادن آزادی اسرای صهیونیست انتقاد کرد.

وی، حضور صهیونیست های افراطی مثل «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی در کابینه را عامل شکست مذاکرات آتش بس ارزیابی کرد.

امروز همچنین شماری از زنان صهیونیست برای اعمال فشار بر سران رژیم اسراییل برای بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین، خیابان نزدیک ساختمان کابینه این رژیم را بستند.

آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی برای اعمال فشار بر سران این رژیم به منظور بستن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین، عبور و مرور خودروها در نزدیکی ساختمان دادگاه عالی و ساختمان کابینه رژیم اسراییل در شهر اشغالی قدس را مختل کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha