مراسم پدران آسمانی در گرگان برگزار شد+فیلم

۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۲
کد خبر: 85364743
مراسم پدران آسمانی در گرگان برگزار شد+فیلم

گرگان- ایرنا- همزمان با شب ولادت اولین پیشوای عالم حضرت علی (ع) عصر روز چهارشنبه مراسم ملی و استانی پدران آسمانی همزمان با سراسر کشور در گرگان مرکز استان گلستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این مراسم که در محل شبستان امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد، جمعی از فرزندان شهدای دفاع مقدس، نظم و امنیت، مدافعان سلامت و مدافعان حرم و همچنین فرزندان ایثارگران حضور داشتند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: این استان حدود چهار هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده که اکنون پدران هزار و ۳۰۰ شهید در قید حیات هستند.

محمدعلی طالع‌زاری در این مراسم اظهار کرد: استان گلستان هزار و ۱۸۰ آزاده سرافراز هم دارد.

وی بیان کرد: جامعه آماری و هدف این اداره کل در استان حدود ۸۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف است.

مراسم پدران آسمانی در گرگان برگزار شد

طالع‌زاری افزود: در کشور ما باید برگزاری یادواره‌ها و چنین مراسمی به سمت و سوی کارکرد آموزشی داشتن برود.

وی اضافه کرد: در حوزه ایثار و شهادت و گسترش فرهنگ آن، تولیدات محتوایی مرتبط با رده‌های سنی مغفول مانده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: فرزندان شهدا و ایثارگران نباید نگران آینده شغلی خود باشند، زیرا ما به عنوان متولیان حوزه ایثار و شهادت وظیفه حمایت از این فرزندان و خانواده‌هایشان را داریم.

در این مراسم دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مدرسه شاهد، سرودی را اجرا کردند.

مراسم پدران آسمانی در گرگان برگزار شد

همچنین کیک مخصوص این مراسم توسط ستایش شهبازی فرزند شهید امنیت، برش زده شد؛ همچنین این فرزند شهید قطعه‌ای را با عنوان درددل دختر با پدر شهیدش در قالب دکلمه اجرا کرد.

جانباز عسکر قلی‌پور از یادگاران دفاع مقدس هم به روایتگری در این مراسم پرداخت و قطعه شعری توسط «حسین زنگانه» با عنوان «الو الو بهشته» با مضمون مکالمه تلفنی فرزند شهیدی با پدرش خوانده شد.

مراسم پدران آسمانی در گرگان برگزار شد

پیش از مراسم غبارروبی مزار شهدا، یک شاعره دانش‌آموز هم قطعه‌ای که سروده بود را قرائت کرد و سپس حاضران در این مراسم در زیر بارش باران، اقدام به غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha