دانشجوی نمونه ملی در سال آینده از میان دانشجویان سرآمد انتخاب می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان امور دانشجویان از انتخاب دانشجوی نمونه ملی در سال آینده از بین دانشجویان سرآمد کشور خبر داد و گفت: آیین نامه انتخاب دانشجوی سرآمد ابلاغ شده است و سامانه ثبت نام آن نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، هاشم داداش پور امروز (چهارشنبه) در نشست تخصصی دانشجویی همزمان با اجلاس سه روزه روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، اظهارداشت: انتظار داریم دانشگاه ها ۲ تا ۵ درصد دانشجویان خود را به عنوان سرآمد معرفی کنند.

وی تاکید کرد: دانشجوی نمونه ملی از سال آینده از میان دانشجویان سرآمد انتخاب می شود و هدف این است که موضوع دانشجوی سرآمد را فراگیر کنیم. معیارهای دانشجوی سرآمد را با شکل متنوعی در نظر گرفته ایم.

معاون وزیر علوم ادامه داد: المپیادهای مختلفی طراحی و برگزار می شودکه برخی برای اولین بار هستند؛ مانند المپیاد ورزش های فناورانه که ثبت نام آن از اول اسفند آغاز می شود. برپایی این المپیادها بیانگر توجه وزارت علوم به حوزه فناوری است، این المپیاد در سه بخش ورزش های رباتیک، ورزش های دیجیتال و نوآوری و فناوری در حوزه ورزش‌ تعریف کردیم.

داداش پور افزود: در این المپیاد تاکید داریم فناوری باید توسط دانشجویان خلق شود و در خدمت ورزش باشد. این المپیاد در قدم اول در استان ها خواهد بود و در گام دوم در سطح ملی، دانشگاه میزبان نیز دانشگاه مادر هر استان است.

وی به بازی های همبستگی ورزش دانشجویان کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: از طریق این بازی ها می خواهیم معرف دانشجویان کشور باشیم و اتصالی بین کشورهای اسلامی برقرار کنیم. همچنین از فرصت جذب دانشجویان خارجی نیز استفاده کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در ادامه از برگزاری المپیاد ورزش قهرمانی در سال آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، اجلاس سه روزه روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری از امروز تا جمعه (چهارم تا ششم بهمن) در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

رییس سازمان ملی بهره وری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مهمانان این اجلاس هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha