ایام الله دهه فجر، در قالب‌های جدید تری برگزار شود

ارومیه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آیین های گرامیداشت ایام الله دهه فجر در قالب های جدید تر و با فکر و ایده تازه برگزار شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در سومین جلسه ستاد دهه فجر آذربایجان غربی افزود: برنامه های گرامیداشت ایام الله دهه فجر بصورت روتین و تنها با تقلید از سالهای قبل و صرفا با یک پرچم و سخنرانی نباشد بلکه هردستگاه با ایده و فکر تازه ای مراسم ها را برگزار کند.

وی اظهارکرد: دستگاهها در کارخود خلاقیت نشان دهند و سعی کنند برنامه های ایام الله دهه فجر درشکل جدیدی برگزار شود.

امام جمعه ارومیه یادآورشد: همچنین دراین ایام به مساله تبیین نیز پرداخته شود و نوع تبیین به شکل های مختلف در قالب مسابقه، کتابخوانی و شکلهای مختلف صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهارکرد: مبانی انقلاب اسلامی به نسل جدید منتقل شود و دراین زمینه دستگاههای چون آموزشو پرورش و دیگر دستگاهها تلاش کرده و نحوه شکل گیری و پیروزی انقلاب را به نسل جدید تبیین کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: این ایام و برنامه های آن فرصتی برای متصل شدن به برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهارکرد: ایام الله دردین ما از جایگاه بالایی برخوردار است و این ایام باید زنده نگه داشته شود و معنا و مفهوم آن به نسل آینده منتقل شود.

وی افزود: در تمامی کشورهای دنیا و همه اقوام و قبابل اقدام به پاسداشت روزهای خاص خود می کنند زیرا این روز ها هویت آنها را تشکیل می دهند بنابراین دردین اسلام هم به این مهم سفارش شده است.

وی با تبریک سالروز میلاد امیرالمونین (ع) گفت: فضائل آن حضرت بی شمار است و ذکر نام و فضائل آن امام همام برکت و نعمتی است برای هر مسلمان که از آن بهره مند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به روز پدر و مرد گفت: همه باید در عرصه پدر و مرد بودن تلاش کنیم همانند امیر مومنان (ع) باشیم و منش او را الگو قرار دهیم.

در ۲۰ شهر استان ستاد دهه فجر تشکیل شد

رئیس ستاددهه فجر آذربایجان غربی در این جلسه گفت: در ۲۰ شهر آذربایجان غربی ستاددهه فجر تشکیل شده است.

حجت الاسلام ناصر آقایی ادامه داد: امسال تهران ۲۹ کمیته تخصصی تشکیل داده و به دنبال آن آذربایجان غربی نیز ۲۹ کمیته در خصوص دهه فجر تشکیل داده است.

وی به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی نشات گرفته از نظام علوی و ادامه حکومت پیامبر اسلام است.

رئیس ستاددهه فجر آذربایجان غربی به برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب،روستایی از نعمت برق بهره مند نبود ولی پس از انقلاب ۹۹ درصد روستاهای کشور از برق بهره مند شدند.

وی ادامه داد: امروز ۵۸ هزار روستا از برق بهره مند هستند و ۵۴ هزار روستا از مخابرات، شش هزار روستا از نعمت گاز در حالیکه قبل از انقلاب بی نصیب از این امکانات بودند.

حجت الاسلام آقایی افزود: همچنین ۱۸ هزار روستا از خانه بهداشت برخوردار شده اند.

به گزارش ایرنا، سومین جلسه ستاد دهه فجر استان با حضور نمایندگان کمیته ها برگزار شد و اعضای حاضر به ارائه برنامه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha