برگزاری ۱۲ وبینار آموزشی تخصصی درباره تالاب‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی

تهران- ایرنا- مدیر اجرایی مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر از برگزاری ۱۲ وبینار آموزشی تخصصی در خصوص تالابها در سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، رضا زمانی روز چهارشنبه در آستانه برگزاری روز جهانی تالاب‌ها در شهر رامسر اظهار داشت: از جمله فعالیت‌های مرکز در سال۲۰۲۳ میلادی برگزاری ۱۲ وبینار آموزشی درباره تالاب‌ها برای کارشناسان منطقه بود که در راستای وظایف آموزشی این مرکز انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۴ کشور مرکز و غرب آسیا تحت پوشش این مرکز هستند تاکید کرد: کنوانسیون رامسر قدیمی‌ترین معاهده بین المللی با تاکید بر حفاظت از طبیعت در جهان است که آغاز آن به دوم فوریه ۱۹۷۱ میلادی مطابق با ۱۳ بهمن ماه ۱۳۴۹ در شهر رامسر بوده است.

وی با اشاره به اینکه این کنوانسیون نام خود را از شهر رامسر اقتباس کرده و همه ساله در سراسر جهان این روز به عنوان روز جانی تالاب‌ها پاسداشته می‌شود، افزود: اکنون ۱۷۲ کشور جهان عضو این کنوانسیون هستند و ۲۵۰۳ سایت رامسر با مساحت بیش از ۲۵۶ میلیون هکتار به ثبت رسیده است.

مدیر اجرایی مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر بیان کرد: ماموریت اصلی این کنوانسیون حفاظت و استفاده خردمندانه از تالاب‌ها از طریق اقدامات محلی و ملی و همکاری های بین المللی بعنوان کمک به توسعه پایدار در سراسر جهان است.

زمانی گفت: در هشتمین اجلاس جهانی کنوانسیون رامسر که در والنسیا اسپانیا برگزار شد تاسیس مرکز منطقه‌ای آموزش و پژوهش در مرکز و غرب آسیا با هدف آموزش و تحقیق مورد تصویب اعضا قرار گرفت و پس از موافقت هیات وزیران، سرانجام ساختمان مرکز در اسفند سال ۹۳ در شهر رامسر افتتاح شد.

وی همچنین از برگزاری اولین جشنواره کاریکاتور و عکس تالابی با عنوان «وتخند» و نیز نشست دو روزه تشکل های تالابی با موضوع بازی‌های تالابی در رامسر خبر داد.

١٣ بهمن روز جهانی تالاب ها نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha