۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85364967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر در لرستان تسهیلات ازدواج دریافت کردند

خرم آباد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت:‌ ۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر در استان تسهیلات ازدواج دریافت کرده اند که معادل ۷۰ درصد تسهیلات ازدواج است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان یاوری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان اظهار کرد: ۲۴ هزار و ۸۹ نفر تا پایان آذرماه امسال متقاضی تسهیلات ازدواج بوده اند و هفت هزار و ۲۳۲ نفر نیز در نوبت هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است بیان کرد: بیشترین صف انتظار دریافت تسهیلات به ترتیب متعلق به بانک ملی با یکهزار و ۱۰۸ نفر، ملت با یکهزار و ۵۸۳ نفر، صادرات با یکهزار و ۲۱۵ نفر و تجارت با یکهزار و ۴۸ نفر است.

یاوری افزود: طبق اعلام رییس جمهور در جلسه ستاد ساماندهی جوانان در سطح ملی باید تمامی درخواست های تسهیلات درصورت کامل بودن مدارک پرداخت و چنانچه مواردی باشد که بانک ها بی دلیل سر باز زنند به شورای عالی جوانان گزارش شود.

وی افزود: مصوبات شورای عالی جوانان باید اجرایی شود چراکه در حکم ابلاغیه و دستور قانونی هستند و اجرانشدن این مصوبات از سوی هریک از دستگاه ها به منزله ترک فعل محسوب می شود و باید برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

یاوری همچنین با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی رشته های دانشگاهی عنوان کرد: این آمایش به استان ها سپرده شده و ریاست این کمیته نیز برعهده استاندار است که طبق اقدامات آن، رشته هایی که متقاضی ندارند حذف و رشته هایی که منجر به تولید و اشتغال می شوند تقویت خواهند شد و چنانچه این اتفاق بیفتد فضای آموزش عالی و اشتغال و مهارت آموزی متحول خواهد شد.

وی بیان کرد: در این استان کارگران غیرمجاز تبعه خارجی به صورت هفتگی از استان اخراج می شوند اما مجدد بازمی گردند که این امر نشان می دهد که در استان کار وجود دارد.

۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر در لرستان تسهیلات ازدواج دریافت کردند

وی افزود: منکر این نیستیم که در استان واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و راکد وجود دارد اما در شهرستان های ما براساس آمار مسوولان شهرستانی کار و ظرفیت وجود دارد که مسوولان نتوانسته اند فرهنگ سازی خوبی درخصوص کار صورت دهند و لازم است فرصت های اشتغال استان به جوانان معرفی و در کارآموزی نیز ترویج و تبلیغ شود.

معاون سیاسی استاندار لرستان عنوان کرد: باید برای موضوع کار فرهنگ سازی شود و چرایی این امر را بررسی کرد که چرا جوانان ما تمایلی به آموختن رشته های فنی و حرفه ای ندارند در حالی که این رشته ها بسیار کارآفرین هستند.

مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان نیز با بیان اینکه مقدمات آموزش مهارت به کارجویان جوان شهری و روستایی فراهم است افزود: در حال حاضر ۲ طرح آموزشی توسط فنی و حرفه ای به دانشجویان ارایه می شود و حدود ۴۰ درصد مراجعان ما دانشجویان هستند.

حشمت الله معتمدی بیان کرد: یکی از طرح های فنی ارایه خدمات آموزشی و مهارتی در جوار کارخانه های تولیدی است و طبق این طرح جوانان می توانند مهارت های فنی مرتبط با این کارخانه ها را کسب و کارخانه دار نیز می تواند از بین این جوانان افراد شایسته را برای اشتغال در کارخانه انتخاب کند.

وی با اشاره به اجرای طرح تابستانه مهارت در استان ادامه داد: در این راستا حدود هفت هزار دانش آموز در دوره های مخصوص دانش آموزی مهارت کسب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha