سندرز: سلاح‌های آمریکایی عامل اصلی فاجعه انسانی در غزه است

تهران- ایرنا- برنی سندرز نماینده مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه ما در جنایاتی که در غزه به وقوع می‌پیوندد شریک هستیم، تاکید کرد: سلاح‌های آمریکایی عامل اصلی فاجعه انسانی در غزه است.

به گزارش ایرنا، سندرز عصر چهارشنبه (به وقت محلی) با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع و شهادت بیش از ۲۵ هزار فلسطینی در غزه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: به هیچ وجه نباید از بحران انسانی هولناکی که هم اکنون در نوار غزه در جریان است، چشم‌پوشی کرد.

نماینده مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه در حالی که ما دست روی دست گذاشته‌ایم، کودکان فلسطینی از شدت گرسنگی در حال جان باختن هستند، افزود: ما باید هر چه سریع‌تر وارد عمل شویم چرا که این وضعیت نباید و نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا، سندرز سناتور آمریکایی پیشتر نیز با انتشار بیانیه‌ای افزود: بنیامین نتانیاهو موضع خود را به صراحت اعلام کرده است؛ او هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد. او به جنگ ویرانگر خود علیه فلسطینیان بیگناه ادامه خواهد داد و از کمک‌های مورد نیاز برای جلوگیری از گرسنگی و بیماری گسترده جلوگیری خواهد کرد. اکنون باید موضع خود را مشخص کنیم.

سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا تاکید کرد: «بایدن باید آشکارا با سیاست‌های کابینه افراطی نتانیاهو مخالفت کند. اگر نتانیاهو به مسیر کنترل نظامی غزه ادامه دهد، او باید این اقدام را به تنهایی انجام دهد و ما نمی‌توانیم شریک جرم باشیم.»

سندرز با انتقاد از حمایت‌های آمریکا از رژیم اسرائیل گفت: «علیرغم اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی دولت نتانیاهو، بایدن تاکنون از اسرائیل حمایت بی قید و شرط کرده است. این روند باید تغییر کند.»

وی تاکید کرد: «کنگره باید وارد عمل شده و از فراهم کردن کمک‌های نظامی بیشتر به کابینه نتانیاهو خودداری کند».

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha