۵ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبر: 85365173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیفتگان حضرت علی (ع) در قشم جشن گرفتند

۵ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۲
کد خبر: 85365173
شیفتگان حضرت علی (ع) در قشم جشن گرفتند

قشم - ایرنا - مردم مومن و ولایتمدار جزیره قشم نگین خلیج فارس و شیفتگان نخستین امام شیعیان جهان چهارشنبه شب و امروز پنجشنبه با برپایی محافل مختلف فرهنگی و مذهبی میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم معنوی با حضور پر شور اقشار مختلف مردم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به خصوص کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان در بیشتر مساجد، حسینیه ها و امامزاده سید مظفر (ع) این جزیره با اجرای برنامه های مختلف مولودی خوانی و ذکر مناقب امیر مومنان برگزار شد.

در این جشن ها پیروان و دوستداران اهل بیت (ع) اعم از مسلمان شیعه و سنی در شهرها و روستاهای مختلف این جزیره گردهم آمدند و در فضایی پرشور، میلاد وصی بر حق پیامبر مکرم اسلام مولای متقیان حضرت امام علی (ع) را جشن گرفتند.

امروز - پنجشنبه - همزمان با ۱۳ رجب المرجب و به مناسبت میلاد فرخنده امیر مومنان، آیین های جشن و سرور با حضور اقشار مختلف مردم متدین جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در مناطق مختلف این جزیره در حال برگزاری است و سخنرانان در تشریح سجایای اخلاقی نخستین امام شیعیان جهان و داماد نبی مکرم اسلام (ص) سخنرانی می کنند.

به مناسبت این عید بزرگ و پر برکت، دوستداران و عاشقان نخستن ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی (ع) معابر عمومی و سر در منازل و مغازه ها را چراغانی کردند و با برپایی ۲۰ ایستگاه صلواتی و پخش شربت و شیرینی، سالروز ولادت با سعادت و پر برکت نخستین لبیک گوی ندای توحید را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفتند.

شب گذشته و در آستانه خجسته سالروز طلوع خورشید عدالت از افق کعبه و جلوه علوی خانه زاد الهی مولی الموحدین حضرت علی بن ابیطالب (ع) مناطق مختلف شهر قشم به ویژه محوطه مسجد امام علی ابن ابیطالب (ع) قشم و شهرک امام حسن مجتبی(ع) روستای طولا غرق در جشن و شادمانی شد و مردم مسلمان این خطه از میهن اسلامی با برپایی آیینهای جشن و شادمانی بار دیگر ارادت قلبی خود را نسبت به مقام شامخ ولایت و امامت ابراز داشتند.

در این مراسم جشن و شادی که تا پاسی از شب به طول انجامید، سخنرانان به بیان فضایل امام علی (ع) پرداختند و مداحان به مولود خوانی پرداختند.

سخنرانان در این مراسم از حضرت علی (ع) به عنوان اسطوره مبارزه با ظلم و ستم و بهترین نمونه پیروی از قرآن مجید یاد کردند.

همچنین به میمنت عید ولادت امیر مومنان حضرت علی (ع)، دهها تن از زوج های جوان این جزیره، آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

از دیشب و صبح امروز کسب و کار گل فروشی ها و قنادی های این جزیره رونقی دوچندان داشته است و صدها مشتری در مقابل مغازه های مختلف در حال خرید بودند تا با تقدیم هدایا به پدر و پدربزرگ ها، این روز بزرگ و فرخنده را جشن بگیرند.

در خجسته سالروز ولادت نورانی مولود کعبه، امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) قشرهای مختلف مردم نگین خلیج فارس از شب گذشته و صبح امروز با شاخه های گل و بسته های شیرینی به دیدار پدران و بزرگان خانواده خود رفته و می روند.

همچنین بسیاری از کسانی که پدرانشان به درود حیات گفته اند، با حضور بر سر مزار آنان برای شادی روح رفتگان دعا کرده و فاتحه قرائت کردند.

امروز پنجشنبه پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۱۳ رجب سال ۱۴۴۵ سالروز ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) است که ایرانیان این روز را به عنوان روز مرد و پدر گرامی می دارند و همسران و پدران خود در این روز هدیه می دهند.

در ۱۳ رجب سال سی عام الفیل انسانی پا به عرصه وجود گذاشت که با تولد خود بسیاری از مردم عصر خویش و بعد از آن را حیرت زده کرد، نوزادی که کعبه میزبان قدوم مبارکش به دنیای خاکی بود و این نشانه اکرام خداوند و فضیلت بی همتای حضرت علی(ع) است.

کنیه حضرت علی(ع)، ابوالحسن، ابوالحسین و ابوتراب و القاب ایشان مرتضی، حیدر، امیرالمومنین، اسدالله و وصی است، مادر ایشان فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب عموی بزرگوار پیامبر (ص) بود.

حضرت علی(ع) پس از برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری، نخستین کسی بود که به اسلام ایمان آورد و پیامبری رسول اکرم(ص) را پذیرفت و ایشان را در دعوت همگانی به اسلام یاری کرد.

دوران خلافت حضرت علی(ع) در مدینه دوران تبلور اسلام واقعی، اجرای عدالت اسلامی، مبارزه با بدعت ها، از بین بردن تبعیض ها، برکناری حکمرانان نالایق، تقسیم عادلانه بیت المال و اجرای دقیق و درست سنت رسول الله(ص) بود.

در زمان خلافت حضرت علی(ع) جنگ های فراوانی از جمله صفین، جمل و نهروان رخ داد که هر یک پیامدهای خاصی به دنبال داشت.

با وجود فشارهای سیاسی داخلی، خارجی و وقوع جنگ های طاقت فرسا در طول پنج سال حکومت ایشان، حضرت علی(ع) خدمات ارزشمند و بی‌سابقه‌ای در تاریخ به جامعه اسلامی ارایه کرد.

آن حضرت سرانجام در سحرگاه نوزدهم رمضان سال ۴۰ هجری قمری، هنگام انجام فریضه الهی توسط ابن ملجم از گروه خوارج، از ناحیه سر مجروح شد و بعد از دو روز در بیست و یکم رمضان به شهادت رسید.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha