تکمیل محور بجنورد-جنگل گلستان ۱۵ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

بجنورد-ایرنا- نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی گفت: تکمیل طرح راهسازی در محور بجنورد-جنگل گلستان ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امید می ورد با توجه مسوولان تامین و به اجرای آن سرعت داده شود. 

علیرضا هنرور روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر دولت به استان برای محور بجنورد-جنگل گلستان مصوب شد که این منابع در سه سال در اختیار قرار می گیرد.

وی افزود: تاکنون سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به این طرح تخصیص یافته است.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات توازن ملی برای این طرح ابلاغ شد اما تاکنون تخصیص نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هفت هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این محور هزینه شده است و برای تکمیل این طرح ۱۵ هزار میلیارد ریال نیاز است.

هنرور با انتقاد از تخصیص نیافتن ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح، گفت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه به این محور تخصیص یافت اما ۱۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار به استان گلستان داده شده است که درخواست ما بازگشت این اعتبار به این استان است.

وی با اشاره به خسارت های سیل به این محور بزرگراهی در محدوده دشت گفت: درخواست ما پیگیری برای تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ستاد بحران کشور برای اصلاح مسیر و ساماندهی رودخانه حدفاصل دست تا تونل جنگل است، همچنین نیاز است تا در لایحه بودجه سال ۴۰۳ اعتبار این طرح افزایش یابد.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی اظهار کرد: با افزایش تعداد پیمانکاران از سال های گذشته با هدف ارتقای توان و راندمان اجرایی و تسریع در تکمیل بخش های باقیمانده هم اکنون ۶ پیمانکار در این محور فعال هستند.

وی افزود: این محور تاکنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این مقدار با احتساب ۱۴ کیلومتر بهره برداری باند دوم که در سه ماه گذشته انجام شد، بیش از ۱۰۳ کیلومتر آن در سال های ۹۲ تا ۴۰۲ متناسب با اعتبارات تخصیصی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته که با بهره برداری این بخش ها حدفاصل بجنورد تا زمان صوفی به طول ۵۴ کیلومتر و همچنین حد فاصل جوزک تا چشمه خان به طول ۴۹ کیلومتر بصورت یکپارچه زیر بار ترافیک است.

هنرور گفت: از ۳۱ کیلومتر باقیمانده طرح بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان نیز ۲۰ کیلومتر به صورت فعال با اولویت محدوده زمان صوفی - جوزک و چشمه خان - دشت در حال انجام است.

به گزارش ایرنا طرح احداث باند دوم بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد- قوچان بطول ۵۶۴ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و به تبع آن عبور سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است که در همین راستا تکمیل باند دوم بجنورد- جنگل گلستان بطول ۱۳۴ کیلومتر که از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد با اولویت و اهمیت بیشتری مورد پیگیری مسوولان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha