اقدامات جدید ترافیکی در پایتخت/ از به‌روزرسانی تابلوها تا ایمن سازی بزرگراه‌ها

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در تشریح اقدامات جدید ترافیکی در پایتخت گفت: کار به‌روزرسانی تابلوهای ترافیکی شهر آغاز شده و تا سال آینده به اتمام رسد.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، مهدی نوروزی روز پنجشنبه در این خصوص افزود: با توجه به شرایط و سرعت خودروها در معابر، استانداردهای خاصی برای هر تابلو اتخاذ می‌شود بطور کلی ما سه دسته تابلو از ابعاد خیلی کوچک، تابلوهای بزرگ و دروازه‌ای داریم.

وی ادامه داد: در سال جدید یک بازبینی و ممیزی جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم تا تابلوها از نظر اتصالات فنی و پی ریزی مشکلی نداشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه ممیزی این تابلوها در دستور کار مشاورین قرار گرفته تا با بررسی‌های میدانی اگر مشکلی وجود دارد، مرتفع شود، گفت: جانمایی درست این تابلوها از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد که در سال پیش رو در برنامه داریم تا باتوجه به اینکه شهر زنده است به صورت تابلوهایی با نصب جدید در سطح شهر بپردازیم.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین افزود: طرح جهادی ایمن سازی بزرگراه‌ها را نیز حدود ۲ ماه است که در سطح بزرگراه ها شروع کرده‌ایم و تا بهار ۱۴۰۳ در بزرگراه‌های شهر تهران همه عوامل حوزه حمل و نقل موضوعات ترافیکی را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیوجرسی به معنای یک مانع برای جداسازی خطوط ترافیکی و یا ایجاد موانع موقتی و یا دائمی است، اضافه کرد: شهرداری تهران سیاستی را در خصوص اجرای طرح نیوجرسی در پایتخت اتخاذ کرده و براساس این طرح بنا به شرایط معابر و سرعت تردد، بازبینی انجام می‌شود تا در جاهایی که ضروری است از نیوجرسی استفاده شود تا شهری ایمن‌تر داشته باشیم.

نوروزی یادآور شد: در سال آینده نیز بنا داریم تا حدود ۲۰ کیلومتر نیوجرسی جدید را در سطح شهر نصب کنیم.

۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در تهران

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت دیوارهای صوتی در سطح معابر پایتخت هم گفت: در شهر تهران حدود ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی داریم که این دیوارها در گذشته در جاهای مورد نیاز نصب شده و اکنون باید این امر با استانداردهای جدید و شرایط به‌روزرسانی شود.

نوروزی ادامه داد: باید به تعمیرات و نوسازی دیوارهای صوتی گذشته بپردازیم که البته نگهداری از این دیوارها در حال انجام است.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اگر جایی نیاز به تکمیل دیوارهای صوتی باشد، اقدام خواهیم کرد، افزود: پیمانکارها فعال هستند و به صورت شبانه روزی در سطح معابر بزرگراهی انجام وظیفه می‌کنند.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه هر قطعه دیوار صوتی بالغ بر ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان هزینه دارد و این هزینه ها برای شهر قابل توجه است، کمتر به سمت نصب دیوار جدید می‌رویم و معمولا متمرکز بر نگهداری از دیوارهایی که در گذشته نصب شده هستیم.

نوروزی گفت: البته تاکید می‌کنم در مواردی که احساس نیاز است اقدام می‌شود مانند تکمیل این دیوارها در محدوده‌هایی از غرب تهران که از این نظر کمتر به آن پرداخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha