دانش تولید کنتور هوشمند آب داخلی‌سازی شد

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان داخلی موفق به داخلی‌سازی دانش تولید کنتورهای هوشمند آب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سعید ملائی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فناور در حاشیه بازدید معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از ظرفیت‌های تولید کنتور هوشمند آب در حاشیه نوزدهمین دوره نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران گفت: کنتورهای هوشمند الکترومغناطیس و آلتراسونیک آب در ایران توسط این شرکت دانش‌بنیان و به دست جوانان متخصص در حال تولید است.

وی ادامه داد: دانش تولید کنتورهای هوشمند آب به‌صورت ۱۰۰درصد داخلی‌سازی شده و تجهیزات تولید این کنتورها نیز در داخل کشور ساخته می‌شود.

این متخصص داخلی چالش‌های کنتورهای هوشمند در کشور را اطلاع‌رسانی نشدن از توانمندی ملی برشمرد و گفت: اعتماد نکردن برخی کارفرمایان به تولیدات داخلی از عوامل اصلی در تولید محصولات داخلی است.

ملائی ادامه داد: کنتور هوشمند آب تولید داخل هم از نظر قیمتی نسبت به نمونه خارجی ارزان‌تر است و هم کیفیتی مشابه با نمونه‌های خارجی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مزیت دیگر آن داشتن خدمات پس از فروش است که با نمونه‌های خارجی قابل‌مقایسه نیست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: همه نیاز تولید کنتور کشور به‌وسیله کنتور های داخلی قابل برآورده‌شدن است و سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه ظرفیت تولید کنتور هوشمند الکترومغناطیسی توسط متخصصان داخلی فراهم است که در صورت نیاز می‌توان این ظرفیت را افزایش داد.

ملائی افزود: توانسته‌ایم تاکنون ۲۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند الکترومغناطیسی در سطح کشور نصب‌کرده و با موفقیت در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این کنتورهای ساخته شده مناسب برای نصب بر روی چاه‌های کشاورزی است و در صورت هر نوع دست‌کاری، آلارم به مرکز کنترل ارسال می‌کنند و هر نوع برداشت غیرمجاز توسط این کنتورها رصد می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: کنتورهای هوشمند خانگی بر اساس تکنولوژی فراصوت کار می‌کنند به‌گونه‌ای که با ارسال آلارم‌های صوتی، دبی آب را محاسبه می‌کنند.

ملائی افزود: کنتورهای قدیمی موجود عملکردی مکانیکی دارند و خرابی بیشتری داشته؛ اما این کنتورهای هوشمند جدید، قطعه مکانیکی ندارند و با آلارم محاسبات را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: البته در این حالت احتمال خرابی بسیار پایین است و هم دقت اندازه‌گیری آنها نسبت به نمونه‌های قدیمی، بسیار بیشتر است و از راه دور نیز قابلیت خوانده‌شدن و کنترل دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha