مقصران حقیقی و حقوقی حادثه واژگونی اتوبوس در مهدیشهر شبانه احضار شدند

سمنان - ایرنا - رییس دادگستری کل استان سمنان با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس حامل کارگران در مهدیشهر با سه فوتی، گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی مسئول در این حادثه شبانه احضار شدند. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، محمدجعفر عبداللهی در جریان عیادت سه ساعته و شبانه از مصدومان سانحه واژگونی مرگبار اتوبوس حامل کارگران یک واحد صنعتی در جاده سمنان-مهدیشهر، افزود: سازمان اتوبوس‌رانی به علت به‌کارگیری وسیله نقلیه ناایمن و راننده اتوبوس نیز به علت ناتوانی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.

گزارش کامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان را از این حادثه اینجا بخوانید.

وی تاکید کرد: احضار شبانه اشخاص حقیقی و حقوقی مسئول در این حادثه انجام و از آنجایی که اتوبوس‌های شهری، مجوز تردد بین‌شهری را ندارند با مقصران مطابق با موازین برخورد قانونی خواهد شد.

عبداللهی به سرعت عمل اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان و پلیس راه سمنان برای رسیدگی به حال حادثه‌دیدگان اشاره و خاطرنشان کرد: به دفعات در بازدیدهای مختلف از واحدهای صنعتی و جلسات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در استان سمنان به مسئولان مربوطه اهمیت حفظ جان و ایمنی کارگران زحمت‌کش مورد تاکید قرار گرفته است و دستگاه قضایی استان سمنان با مسببان این گونه حوادث برخورد بازدارنده را در دستور کار دارد.

اتوبوسرانی شهرداری سمنان و راننده مقصر شناخته شدند

عبداللهی با همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مصدومان این حادثه گفت: به محض وقوع حادثه به مسئولان قضایی مرکز استان و شهرستان مهدیشهر دستور داده شد، ضمن حضور در محل وقوع حادثه ابعاد سانحه شامل مجوز تردد اتوبوس، ایمنی وسیله نقلیه، سلامت روحی و روانی راننده، توانایی کنترل اتوبوس توسط راننده و رعایت سرعت مجاز، بررسی و نتایج حاصله گزارش شود.

وی ادامه داد: نظریه اولیه پلیس راه استان سمنان حکایت از آن دارد که راننده و سازمان اتوبوس‌رانی مربوطه هرکدام به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند که نظریه افسر کارشناس قابل اعتراض است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این حادثه در ساعت پنج و ۵۶ دقیقه چهارشنبه چهارم بهمن رخ داد. اتوبوس درون شهری متعلق به سازمان های حمل و نقل شهرداری سمنان در جاده سمنان - مهدیشهر حامل کارگران یک واحد تولیدی بود که به دلیل نقص فنی اتوبوس، لغزندگی‌ جاده ناشی از بارندگی، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه واژگون شد که با مرگ سه کارگر همراه بود و مصدومان به بیمارستان کوثر سمنان منتقل و به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

۱۲ نفر از مصدومان همچنان بستری و در حال درمان در بیمارستان کوثر سمنان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha