۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85365398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در برخی گردنه‌های کردستان فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است

سنندج- ایرنا-معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: باتوجه به بارش برف و کولاک در برخی از مناطق استان، در حال حاضر تردد در تعدادی از گردنه‌ها فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

صلاح الدین محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش برف و باران از روز گذشته در استان آغاز شده است و هم اکنون محور سروآباد - اورامانات محدوده گردنه ژالانه و محورمریوان - سقز محدوده گردنه توت سرخان با بارش برف همراه و تردد فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

وی افزود: همچنین محور سنندج-دیواندره محدوده گردنه ماموخ و خرکه(کانی نیمه روژه) و محور سنندج- همدان محدوده گردنه صلوات آباد
با بارش برف و مه گرفتگی شدید همراه است، لذا از رانندگان درخواست می‌شود درصورت تردد از این مسیرها حتما زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: همچنین در مسیر سنندج - مریوان
بارش پراکنده برف، بیجار - دیواندره
مه گرفتگی شدید و سایر محورهای مواصلاتی استان بارش پراکنده باران گزارش شده است.

محمدی یادآور شد: در این فصل و به ویژه مواقع بارندگی، لغزندگی از جمله مخاطره‌های جاده‌های استان است که رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

جاده های بین شهری استان کردستان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha