۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85365487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سطح نارنجی و پیش بینی برف و باران برای البرز

کرج – ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی گفت : بارش برف سنگین ، باران شدید ،کولاک و احتمال ریزش سنگ و بهمن در ارتفاعات برای جمعه شب در این استان پیش بینی می شود.

آرش بهاروند احمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سامانه بارشی که از چند روز پیش تاکنون در این استان فعال استاز فرداشب با تشدید بارش ها به ویژه در ارتفاعات همراه است.

وی ادامه داد: بررسی نقشه ها بیانگر استمرار بارش ها تا یکشنبه هفته آینده در استان البرز  به صورت برف و باران است که در ارتفاعات شاهد بارش برف و در دشت ها به ویژه ساوجبلاغ ،اشتهارد ، فردیس  و کرج بارش رگباری باران خواهیم بود که  احتمال طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شهری دور از انتظار نیست. 

بهاروند احمدی از مسافران خواست از سفرهای غیر ضروری طی سه روز آینده در مسیرهای کوهستانی البرز خودداری کنند.

وی اظهار کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ ، سوخت کافی و لوازم ایمنی طی این مدت در تمام راه های البرز برای رانندگان ضروری است.

مدیرکل هواشناسی البرز همچنین از رانندگان خواست به سبب احتمال ریزش سنگ و بهمن از توقف در حاشیه مسیرهای کوهستانی خودداری کنند ضمن آنکه توقف در حاشیه رودخانه های فصلی و دائمی البرز با خطراتی مانند طغیان رودخانه همراه است.

بهاروند احمدی همچنین به مردم توصیه کرد با توجه به کاهش دما و یخبندان در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند.

وی همچنین از کشاورزان و دامداران البرز خواست نکات ایمنی را برای پیشگیری از خسارات احتمالی مانند خودداری از محلول پاشی مزارع و باغ ها و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات را جدی بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha