شوراهای آموزش و پرورش بازویی توانمند برای تعلیم و تربیت هستند

چابهار- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم و تاثیرگذار در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان در هر منطقه و شهرستان، وجود شوراهای آموزش و پرورش است که ظرفیت گسترده و متنوعی از مجموعه‌ها و افراد صاحب نظر را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن بروشکی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار ضمن تبریک ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام، اظهارکرد: آموزش و پرورش دستگاهی با برنامه ها و فعالیت های گسترده و فراگیر، نیازمند همراهی و مشارکت همه جانبه است.

وی بر لزوم همراهی و مشارکت همه مجموعه ها اعم از دولتی و مردمی با دستگاه تعلیم و تربیت به منظور دستیابی بهتر به اهداف و تسهیل شرایط آموزشی و تربیتی فرزندان این سامان تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: آموزش و پرورش دستگاهی عریض و طویل با برنامه ها و فعالیت‌های گوناگون است که قطعاً برای تحقق اهداف مورد نظر نیازمند توجه ویژه، همراهی و مشارکت همه جانبه خواهد بود.

وی ادامه داد: از جمله اهداف مهم سند تحول بنیادین در راستای تحقق عدالت آموزشی نیز بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت‌های پیدا و پنهان و درون و برون سازمانی است که می‌تواند شرایط موجود را به مطلوب تغییر دهد.

شوراهای آموزش و پرورش بازویی توانمند برای تعلیم و تربیت هستند

بروشکی گفت: آنچه در جریان فرآیند یاددهی یادگیری دانش آموزان موثر و مفید خواهد بود آنست که نوعی تعامل و هماهنگی بین مدرسه و خانواده برقرار باشد و این ارتباط دوسویه متضمن موفقیت برنامه های مدرسه خواهد بود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال تحصیلی گذشته در سایه همت و تلاش همکاران فهیم فرهنگی و پیگیری و مشایعت اولیا و اراده و کوشش دانش آموزان عزیز، اتفاقات خوبی در نتایج کنکور سراسری رقم خورد که در مقایسه با سال ماقبل آن شاهد رشد و ترقی فرزندان استان در کسب رتبه ها و قبولی در رشته های متنوع دانشگاهی بودیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: البته این رویداد قانع کننده نیست و باید در سال تحصیلی جاری نیز با جدیت و برنامه ریزی مناسب تری بدنبال رقم زدن اتفاقات و نتایج بهتر و بیشتری بود.

وی گفت: از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در سال تحصیلی توانمندسازی نیروی انسانی با شیوه ها و روش های مختلف است که در این مقوله مجموعه های خیریه نیز به کمک آموزش و پرورش آمده و این مهم به جدّ در دستور کار قرار دارد.

بروشکی بر ضرورت توجه ویژه به مدارس دولتی در حوزه تقویت آنان و ایجاد تحول در نظام آموزشی تاکید کرد و اظهار داشت: مدارس منشأ و مبدأ تحول هستند و آنچه در حوزه ها و بخش های مختلف آموزش و پرورش اتفاق می افتد؛ برونداد آن در مدرسه نمایان می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha