۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۵۵
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85365596
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمیته وکلای بین‌المللی در هلند: ۲۵ فصل از شواهد جنایات اسرائیل در غزه را ارائه خواهیم کرد

تهران-ایرنا- کمیته وکلای بین‌المللی در هلند اعلام کرد که روند قضایی مربوط به محاکمه رژیم صهیونیستی شامل چندین مرحله برای ارائه ۲۵ فصل شواهد و اسناد مربوط به اتفاقات نوار غزه است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، کمیته وکلای بین‌المللی در هلند در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: نمایندگان کمیته با دو دفتر دادگاه کیفری بین‌المللی در خصوص پرونده فلسطین رایزنی کردند و این کمیته در تلاش است تا تمامی موارد نقض حیثیت و کرامت فلسطینیان در غزه را پیگیری کند.

کمیته وکلای بین‌المللی تأکید کرد  که روند قضایی شامل چندین مرحله برای ارائه ۲۵ فصل شواهد و اسناد مربوط به اتفاقات در غزه است و آنها در حال ارتباط با دو دفتر دادگاه کیفری بین المللی در رابطه با پرونده فلسطین بویژه پرونده مربوط به اسرا و بازداشت‌شدگان هستند.

کمیته مزبور با بیان اینکه سخت تلاش کرده است تا کارهایی را که در سطح دو حوزه قضایی در لاهه انجام می‌شود، مرتبط کند، افزود: ما اکنون در مورد وجود یک قوه قضاییه مستقل برای حمایت از مردم فلسطین با وجود فشارهای سیاسی بر دادگاه کیفری صحبت می کنیم.

کمیته وکلای بین‌المللی در هلند با اشاره به اینکه هرگز شاهد عملیات نظامی فشرده و سیستماتیک در این سطح برای از بین بردن معیشت غیرنظامیان در غزه نبوده است، افزود: رژیم اشغالگر باید به عنوان یک طرف متهم در دادگاه کیفری بین‌المللی حاضر شود که این امر تاکنون محقق نشده است.

این کمیته تأکید کرد: آنچه در مورد امروز متفاوت است این است که این پرونده در دادگاه کیفری بین‌المللی که دارای صلاحیت مستقل است، تشکیل شده است و امروز ۱۵ پرونده در مورد نقض رژیم اشغالگر در غزه از جمله قربانیان غیرنظامی و رفتار با زندانیان ارائه کرده است.

این درحالی است که پرونده رژیم صهیونیستی بابت نسل کشی در نوار غزه هم اکنون در دادگاه دیوان دادگستری بین المللی در لاهه نیز در جریان است. پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل کشی به دیوان بین المللی دادگستری ارائه کرده بود.

نخستین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه روز پنجشنبه ۲۱ دی برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

جلسه دوم نیز فردای همان روز (جمعه ۲۲ دی) برگزار شد و چند هفته به قضات دادگاه فرصت داده شد تا حکم نهایی را در این پرونده صادر کنند.

«رونالد لامولا» وزیر دادگستری و نماینده آفریقای جنوبی در جریان نخستین جلسه این دادگاه اعلام کرد: اسرائیل جنایات و اقدامات کشتار جمعی در فلسطین را از سال ۱۹۴۸ تشدید کرده است. ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون از حق تعیین سرنوشت خود محروم شده است، قوانین اسرائیل برای تحمیل آپارتاید بر فلسطینیان طراحی شده است و ما در آفریقای جنوبی از ابتدا از جنایات نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین آگاه بودیم.

شبکه صهیونیستی «کان» پیشتر اعلام کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه جمعه هفته جاری (فردا) درباره پرونده شکایت کشور آفریقای جنوبی از اسرائیل به اتهام نسل‌کُشی در غزه حکم صادر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha