تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس در استان سمنان به ۱۲۲ نفر رسیدند

سمنان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: شمار داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، با تایید صلاحیت ۲ نفر دیگر از سوی شورای نگهبان به ۱۲۲ نفر افزایش یافت. 

حسین شجاعی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از مجموع ۲ داوطلب جدید تایید صلاحیت‌شده کرسی بهارستان از حوزه انتخابیه استان سمنان یک نفر از حوزه سمنان، مهدیشهر و سرخه و یک نفر از حوزه گرمسار و آرادان تایید صلاحیت شد.

وی یادآور شد: پیشتر نیز ۹ نفر شامل چهار از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۲ نفر، از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان یک نفر و از حوزه انتخابیه دامغان ۲ نفر در این مرحله تایید صلاحیت شده بودند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: صلاحیت ۱۱۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان پیش از این تایید شده بود و دوره نخست پاسخ به اعتراضات ۹ نفر و اکنون ۲ نفر دیگر به این جمع اضافه شدند.

شجاعی اضافه کرد: تمامی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان سمنان مرد هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات مهمترین عرصه سیاسی در نظام اسلامی است، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مجموعه ای که عهده‌دار ریل گذاری مقررات است، اهمیت دوچندانی دارد؛ چرا که سرنوشت آحاد مختلف مردم را با وضع قوانین متناسب با نیاز کشور مشخص و تعیین می‌کند.

تایید صلاحیت یک داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در استان سمنان

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با یادآوری نام‌نویسی پنج نفر برای انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: برخی از داوطلبان ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه استان سمنان شامل شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر دارای یک کرسی، حوزه انتخابیه دامغان یک کرسی، حوزه انتخابی گرمسار و آرادان یک کرسی، حوزه انتخابیه شاهرود و میامی یک کرسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha